Råd och rön

Kom med förslag på hur du vill göra forumet bättre.
Post Reply
pthelin
Posts: 6
Joined: Wed Oct 28, 2009 11:57 pm

Råd och rön

Post by pthelin »

Hej
Jag har ett förslag ang en nytt ämne/rubrik. Vi skulle kunna ha en rubrik där vi kan dela med oss om bra leverantörer. Vi har alla kommit i kontakt med bra små företag när vi renoverar våra bilar. Vissa av dessa företag har inte möjligheten att marknadsföra sig. Att hitta en bra leverantörer tar också tid.
Kanske man kan dela upp rubriken i underrubriker, för att göra det lättare att hitta.
- Chassie
- Hjul
- Motor
- växellåda
- Inredning
- Instrument
- etc

Jag försöker alltid besöka olika leverantörer i USA när jag är på semester. Senast var jag på North Hollywood Speedometer. Super coolt företag i LA, som drivs av en tysk, med 7 anställda, sedan 40 år. Dom gör toppenjobb när dom renoverar instrument, dom kan även bygga om instrument enligt kundens spec. Instrumenten ser nya ut efter en totalgenomgång. Jag var också och besökte på Dave på Tre Motorsport som gör delar till gammelbilar, besökte Chuck på Elephant Racing. (Dom är mkt bra på annonsering. :) Visade sig att vara ett miniföretag! Så litet att det tog 30 minuter att hitta dörren på huset. Men oerhört kompetent.)

Vi skulle kunna fylla på rubrikerna med bra företag och dess weblänkar.

Kan detta vara av intresse?
Jag tror det skulle underlätta för att hitta info, och göra renoveringen enklare.

Vänligen,
Peter Thelin
User avatar
Bernard
Posts: 328
Joined: Tue Mar 04, 2008 11:13 pm
Location: Tyresö

Post by Bernard »

Super bra idé, tycker jag.
Men det vore bra om man på något sätt tar ett visst ansvar för sina "links". Om man tex tittar på early911.dk så finns mängder med döda länkar.

Men man kan ju aldrig få för många 911 länkar :-)
Bernard Lohr

-72/73 911 S/T Replika (white)
-65 356 SC Coupé (white)
-04 911 4S Convertible (bluemetallic)
-13 Audi S6 Avant
-71 Dodge Challenger R/T
Post Reply