Brunnen ST-replika på Autoscout24

Sveriges bästa ställe att tipsa andra om prylar att köpa till gamla Porschar.
Post Reply
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Brunnen ST-replika på Autoscout24

Post by tomlin »

Byggd på en -69:a. Man begär 26.500 euro.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=285234945
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Brunnen ST-replika på Autoscout24

Post by henca »

Högra framfälgen ser ju ut att ha klarat sig hyffsat, men annars, vad är det egentligen man får för dessa 26 k€?

Framlyktor, emblemet från bagageluckan, främre kofångare, galler och blinkersglas. Det värdefullaste är nog registreringsbeviset med fordonsnr. Jag har fått höra att karossen på en bil som brunnit skall man akta sig för, den kommer bli väldigt benägen att rosta framöver även om den lackas om så att den ser jättefin ut. Jag är kanske inte rätt person att avgöra om det finns något i motorrummet som är värt att ta tillvara, men det ser ut som om elden härjat ganska rejält där.

Denna brand måste vara väldigt tråkig för den stackare som drabbats, detta oberoende av om han får sina begärda 26 k€ eller ej.

m v h Henrik
User avatar
peterc
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Brunnen ST-replika på Autoscout24

Post by peterc »

Det kan vara så att man får korrosionsproblem, ett annat problem är den glödgning som sker av stålplåten. Detta minskar styvheten, beror dock på typ av plåt, hur länge den varit upphettad, temperatur och hur den kylts. Hur som helst är det lurigt med brunna karosser. Finns kanske någon här som har bättre kunskaper (och nyare), mina är från Chalmers på 70 talet och jag har inte använt dem sen dess, så de är lite rostiga. (Observera Göteborgshumorn) :D
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Brunnen ST-replika på Autoscout24

Post by MagnusW »

Man får starta en ny brasa under den och när karossen blivit varm så doppar man den i vatten. Då bör den få tillbaka lite styvhet igen. :D
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply