PCS Ringen 2010

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Robert Hansson
Posts: 196
Joined: Wed Mar 25, 2009 8:30 pm
Location: Smögen
Contact:

PCS Ringen 2010

Post by Robert Hansson »

Här är iallafall 2st som är på forumet :D

Image


Image
911 -72 Rennsport
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Wow, är den gröna Martins? Hur läcker blev den egentligen :D !

Jag kan knappt vänta på min -72:a, som snart är återställd till sin vipergröna originalfärg.

Den har också RS -73 look, fast med 17" Rota Fuchs RSR.... 8)


Mvh Johan
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Jag tyckte jag skymtade Martins far som en av de 15 lyckliga vinnarna av ett varv med Sabine?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
NioElva
Posts: 97
Joined: Tue Feb 21, 2006 1:12 pm
Location: Åsa (Göteborg)
Contact:

Post by NioElva »

Det var löjligt roligt.
Hann med 25 varv på tisdagen mellan 09.00 - 16.45

Hade i alla fall grym träningsvärk efteråt.
User avatar
MartinG
Posts: 218
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:47 pm
Location: Kvicksund

Post by MartinG »

jsoderbe wrote:Wow, är den gröna Martins? Hur läcker blev den egentligen :D !
Kul att du gillar bilen! Ska bli kul att se din.
MagnusW wrote:Jag tyckte jag skymtade Martins far som en av de 15 lyckliga vinnarna av ett varv med Sabine?
Stämmer bra.
Kul grej! Vinnarna i middagens lotteri fick ett varv med Sabine Schmidt bakom ratten i sin egen bil. Eftersom farsan inte hade med sig bilen fick han låna en bil.

Detta var premiär på ringen för mig. Helt otrolig bana och suveränt arrangemang av pcs. Hoppas verkligen på fler möten där.

Hittade några fler bilder. Jonas N har fastnat på många. Tyvärr fick jag aldrig nåt bra tillfälle att titta på din bil.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Alla bilar uppställda för "följa-john körning"

Image
RS -73 Replica | PCS 2424b
User avatar
Erky
Posts: 88
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:59 pm
Location: Stockholm/Hässelby

Post by Erky »

Klart inspirerande bilder ,dit ska man innan man dör :)

Vore kul och höra Janne´s uppfattning om hur det var att köra en relativt standard early på denna bana ? Ok eller ska man ha en lite mer preppad bil som ex Martin´s för att det ska vara kul.

//Eric
Porsche 911 T -68
De Tomaso Pantera -72
(PCS #11479)
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

MartinG wrote:
Image
Grymt snygg bild!! Wow vilken grej, har också en dröm att köra där. Ska börja med att åka dit och "reka" i höst i samband med en tur till Porsche museumet. :)
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
Sven
Posts: 597
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

Erky wrote:Klart inspirerande bilder ,dit ska man innan man dör :)

Vore kul och höra Janne´s uppfattning om hur det var att köra en relativt standard early på denna bana ? Ok eller ska man ha en lite mer preppad bil som ex Martin´s för att det ska vara kul.

//Eric
En sak som man garanterat lär sig är vikten av ett bra chassi - och med det menas stötdämpare, hjulvinklar, höjd åsånt, och framför allt harmoni mellan allt detta.
Som god tvåa kommer bromsar.
Och sist kommer många hästar.

Kul är det oavsett... Har kört där med bl a VW -56, fullt semesterlastad med passagerare och utan bälten... Det gick inte så fort, men var kul ändå på sitt sätt (spännande om inte annat)...
:D
User avatar
Svarten
Posts: 242
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten »

Hejsan.
Min bil låg perfekt utmed hela banan (även runt 160 vilket jag haft vibrationsproblem med tidigare), det enda som störde mig var att jag fick brist på bränsle efter att ha legat på höga varv en längre tid (5-7000 i ett par minuter). Dessutom har jag för högt bränsletryck, så att förgasarna flödar över vid tomgång. Min mekaniker Danne hittade felet: På ett ställe är det endast 6 mm:s bränslerör som ska förse båda förgasarna med bensin. Blir 2x 8mm koppar från pumpen fr.o.m nu.
Sen är jag glad över att ha renoverat bromsarna innan. Dom har stor betydelse där nere. Mina standarddäck överhettade efter c:a 3 varv men efter lite vila gick det bra igen.
Körde c:a 10 varv och med insidan av huvudet som nybörjare. Det räckte för tillfället. Allt finns med på film, vilket kommer att klippas ihop och visas här inom ett par dagar.
Här kommer några bilder som Danne tog:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mvh: Janne och Danne

EDIT: Tack PCS och alla Instruktörer. Detta banmöte måste ha försett den tyska noggranheten med svensk perfektionism. Helt knivskarpt möte med perfekt hålld tidsplan. Fick en känsla av rutin, trots att detta var det första banmötet på Ringen.
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
Micke D
Posts: 25
Joined: Wed Dec 06, 2006 8:56 pm

Post by Micke D »

Jo detta var en fantastisk upplevelse lider dock med några av våra pcs medlemmar som som fick möta det gröna helvetet :twisted: på ett "hårt sätt".
Och hur grymt funkar inte en g;a 11:a på ringen till och med karusellen svaldes utan bekymmer och att jaga GT3 :or upp för kesselchen var en dröm, att balansera på 4:an 7100 rpm i ca 35-40 sek är en sjuk känsla.
min 2,7 RS verkligen levererade ett par tre resor dit så kan det nog börja gå riktigt fort.... :P
Både undertecknad och tigerman var ju instruktörer, mýcket åka blev det...skönt att inte ha en så hårt chassie, ringen är ju ganska skumpig I 964:or med RSR chassien hadde chauförerna det lite jobbigt med njurarna.
//Micke i den lila
User avatar
tigerman67
Posts: 434
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
Location: Luleå

Post by tigerman67 »

Ja, med tanke på hur många bilder Micke fastnat på måste det ha blivit en del varv... ;)

Min "late911" klarade både ner- och uppresan galant, rätt skönt med en någorlunda gatvänlig och modern bil för en sådan tripp. När man väl halkar runt på Ringen och bilen knappt orkar ta sig upp för Ex-Mühle önskar man sig förstås en lite lättare och spänstigare bil, men sånt är livet...

På det hela taget en upplevelse för livet. När chansen dyker upp igen (för det lär den nog göra) är min rekommendation till er som inte var med: Häng på låset!

MVH Jonas
User avatar
Svarten
Posts: 242
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten »

Hejsan.
Här kommer det videoklipp som jag nämnde i tidigare inlägg.
Det är olika klipp och inte ett helt varv, tyvärr.
Blev tvungen att banta ner det lite för att få upp det på youtube.
Mycket nöje.
Öka upplösningen till 480 för bättre kvalitet.

http://www.youtube.com/watch?v=XqN2p8cH430

Mvh: Janne
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Nu blev man ju ganska avundsjuk ...
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Post Reply