Ursprungs Certifikat

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin »

Har lagt till lite information och länkar i sticky-tråden "Early 911 länkar".
Johannes
Posts: 2085
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Urelfer har chassie nr på typskylten som sitter på A stolpen. Skylten sitter monterad med drivskruv, KDS , som de kallas i standarden...
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Ursprungs Certifikat

Post by tomlin »

Diskussion om Porsches hållning till att lämna ut information om motornummer och växellådsnummer till ett visst chassinummer:

http://www.early911sregistry.org/forums ... -new-COA-s
User avatar
MattiasB
Posts: 285
Joined: Mon Mar 20, 2006 4:18 pm

Re: Ursprungs Certifikat

Post by MattiasB »

Det är ju ett steg i rätt riktning i så fall. Det borde ju naturligtvis vara omvänd bevisföring för att få ut ett certifikat.
Du som ägare skickar dokumentation på din bil och får den bekräftad av fabriken, inte typ tvärtom som gällt tidigare, att
fabriken säger vilka siffror du skall ha (och man kan därefter stämpla in dem där det saknas..)
-72 ex racer
nicklasliljegren
Posts: 263
Joined: Mon Nov 15, 2010 8:07 pm
Location: Stockholm

Re: Ursprungs Certifikat

Post by nicklasliljegren »

Om jag hade haft en bil tillverkad före 1970 så hade jag hellre beställt en kopia på Kardex kortet, är ungefär samma peng, och närmare original handling än så går det väl inte att komma för oss vanliga dödliga.

Mvh Nicklas
911 E 2.2 Coupé, 1970, Burgundy red,. Yeah!
Member of the early 911 S registry
Member of the 911 E registry
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Ursprungs Certifikat

Post by tomlin »

Förändringar verkar vara på gång. CoA, PPS, CTC...

http://www.early911sregistry.org/forums ... PS-now-CTC
Post Reply