Hej
Träffade på en 911t från -73 med sportomatik låda idag.
Ägaren har haft den sen -85 nån gång och senast den var i bruk var på -90 talet. Han satte nya skärmar blästrade och lackade och gjorde ordning bilen på -80 talet men tyvärr har det blossat upp rost på några ställen ändå sedan dess.
Orginal med blinkers, speglar emblem osv. så vitt jag kunde se
Dock ej orginal kulör
Motorn sitter för tillfället inte i (pga def startmotor?) men han säger att han dragit runt den med jämna mellanrum under årens lopp.
Hade inte tid att undersöka den grundligt men under all damm och smuts så kan det nog finnas ett fint objekt.
Satt även en sportstol i på förarplatsen.
Vad kan en sådan betinga för värde?
/Henrik
Värde 911t cupé sportomatik -73?
-
- Posts: 23
- Joined: Sun Nov 27, 2005 11:26 am
- Location: Storvik
Beror väl rätt mycket om bilden behöver renoveras eller ej.
Behövs omfattande rostrenovering och lack så är det väl under 100 som gäller.
Är det bara att stoppa in motorn och göra småfix är väl över 100+ ok... ?! eller vad säger ni andra?
Är ju alltid en risk att köpa en motor som ej går att starta är ju grisen i säcken. Hade den varit körbar ökar ju värdet..
Vad vill han ha?
Behövs omfattande rostrenovering och lack så är det väl under 100 som gäller.
Är det bara att stoppa in motorn och göra småfix är väl över 100+ ok... ?! eller vad säger ni andra?
Är ju alltid en risk att köpa en motor som ej går att starta är ju grisen i säcken. Hade den varit körbar ökar ju värdet..
Vad vill han ha?
Eric
911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
-
- Posts: 23
- Joined: Sun Nov 27, 2005 11:26 am
- Location: Storvik
Vi nämnde ingen exakt summa för bilen, och han är väl inte helt hundra på om han ska sälja den heller. Men vi talade lite om targan på blocket för 69 (hade för mig att det var ca:80 då men kollade när jag kom hem) och var överens om att cupéerna brukar stå lite högre.
Ska den bli topp skick orginal så behöver man förstås lacka om bilen till orginalkulör men för att fixa den till användbart skick karossmässigt så tror jag att det går att fixa de små bubblorna hjälpligt.
Sedan är frågan förstås hur den ser ut under och hur mycket som behöver göras åt motorn.
Om det mekaniska är i vettigt skick i motorn var kan man landa kostnadsmässigt för att byta packboxar oringar packningar osv. som kan blivit gamla och torra i den?
Sedan vill man kanske gå igenom och rusta bromsarna så det är fräscht inför en besiktning.
Ska den bli topp skick orginal så behöver man förstås lacka om bilen till orginalkulör men för att fixa den till användbart skick karossmässigt så tror jag att det går att fixa de små bubblorna hjälpligt.
Sedan är frågan förstås hur den ser ut under och hur mycket som behöver göras åt motorn.
Om det mekaniska är i vettigt skick i motorn var kan man landa kostnadsmässigt för att byta packboxar oringar packningar osv. som kan blivit gamla och torra i den?
Sedan vill man kanske gå igenom och rusta bromsarna så det är fräscht inför en besiktning.
-
- Posts: 23
- Joined: Sun Nov 27, 2005 11:26 am
- Location: Storvik