Page 4 of 7

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Aug 28, 2015 12:42 pm
by MagnusW
Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Aug 28, 2015 1:24 pm
by Homegrown
Ser ut som kalla däck för mycket bromskraft i bak och dålig framförhållning i körningen gör att inbromsningen för släpet och mötande bilar blir riktigt obra 8)

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Aug 28, 2015 2:03 pm
by peterc
Kalla däck var det kanske? Han fick nog lite ånger och släppte upp gasen lite häftigt, eller så bromsade han rent av. Svårt att reda ut en sån situation om man beter sig så dumt på allmän väg.
Han träffade ju något billigt i alla fall. Hade varit synd om han tagit pagodan också. :D

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Aug 28, 2015 6:03 pm
by HenrikL
MagnusW wrote:Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
Förhoppningsvis är det olagligt och bevisläget borde vara utmärkt med filmen. Kan man hoppas på att Mr Walker kommer tappa tvålen i duschen på ett correctional facility framöver?

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Aug 30, 2015 9:27 am
by peterc
HenrikL wrote:
MagnusW wrote:Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
Förhoppningsvis är det olagligt och bevisläget borde vara utmärkt med filmen. Kan man hoppas på att Mr Walker kommer tappa tvålen i duschen på ett correctional facility framöver?
Elakt :|
Jag tycker han fått straff nog nu, uthängd på "sociala media" för klanteri.

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Aug 30, 2015 2:31 pm
by HenrikL
peterc wrote: Elakt :|
Jag tycker han fått straff nog nu, uthängd på "sociala media" för klanteri.
För en kille som stoltserar med hur "outlaw" han är vore det väl snarast en merit att få skaka galler ett tag?

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Aug 30, 2015 6:16 pm
by henca
HenrikL wrote:För en kille som stoltserar med hur "outlaw" han är vore det väl snarast en merit att få skaka galler ett tag?
Om jag förstått saken rätt så syftar "outlaw" i "Urban Outlaw" inte på några kriminella MC-gäng eller liknande. I stället åsyftas betydelsen "A rebel; a nonconformist: a social outlaw." (se t ex http://www.thefreedictionary.com/outlaw ).

D v s han vill poängtera att han går sin egen väg när det gäller klädstil, utseende och modifieringar av bilar. Denna egna väg kan av många ses som kontroversiell och han är nog medveten om att han inte är populär i alla läger.

Man kan tycka vad man vill om att bygga om bilar så att de inte längre är i originalskick. Man kan också tycka vad man vill om en "inspirerad körning" som resulterar i en krasch på allmän väg. Men mest av allt tycker jag nu synd om en person som kvaddat en av sina favoritbilar. Det handlar ju ändå om hans bil som han byggt precis så som som han vill ha den, vad andra tycker om den bilen eller om honom är inte relevant.

m v h Henrik

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Aug 30, 2015 9:24 pm
by bsimonson
+1

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Aug 30, 2015 10:13 pm
by felix83
What he said...

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Aug 30, 2015 11:06 pm
by MagnusW
Vi brhöver nog inte vara för ledsna, skadorna såg inte "livshotande" ut och han har nog råd att fixa till den igen! :)

Re: Urban outlaw

Posted: Tue Sep 01, 2015 8:57 am
by Poppe
Han är gigantiskt duktig på marknadsföring och en del av hans bilar ser trevliga ut men det är ju inget riktigt ryt i maskinerna.

Lite trött på när man bara tittar på ytan och inte lägger krut på maskin mm.

Ser bilen race/banpreppad ut ska den svara upp till förväntningarna på bana med, inte bara på foto.

Det är bara yta. Typiskt USA även om han är engelsman. Går fetbort för min del.

Köra verkar han inte kunna heller..

Re: Urban outlaw

Posted: Tue Sep 01, 2015 9:59 am
by MagnusW
Föraren i Pagodan tycker diskutionen spårat ut lite.

Här skriver han från sin synvikel:
http://www.slmarket.com/a-closer-look-a ... expecting/

Re: Urban outlaw

Posted: Thu Sep 24, 2015 6:44 pm
by tomlin
Momo har hakat på.

http://magnuswalker.momo.com/

Re: Urban outlaw

Posted: Thu Sep 24, 2015 8:11 pm
by Dutch
tomlin wrote:Momo har hakat på.

http://magnuswalker.momo.com/
Då blir det Moto-Lita för mig i framtiden.
Har redan ett centrum

Bosse

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Sep 25, 2015 3:46 pm
by Johannes
Greppet tjockare, okay en annan spec än standard. Men har de använt kasserat skinn för att få den att se trasig ut? Hur som helst inget för mig...

Re: Urban outlaw

Posted: Sat Oct 10, 2015 10:00 am
by tomlin
Hot Wheels vill också vara med på framgångståget.

http://magnuswalker911.blogspot.se/2015 ... heels.html

Re: Urban outlaw

Posted: Thu Oct 15, 2015 6:22 pm
by tomlin

Re: Urban outlaw

Posted: Thu Oct 15, 2015 10:22 pm
by gtBen
krak.JPG
krak.JPG (24.2 KiB) Viewed 11574 times

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Oct 16, 2015 12:34 pm
by peterc
Ja så skulle man kunna uttrycka det.

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Oct 16, 2015 1:02 pm
by Poppe
Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!

Re: Urban outlaw

Posted: Fri Oct 16, 2015 6:18 pm
by Selu
Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Oct 18, 2015 4:35 pm
by Poppe
Selu wrote:
Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)

Det beror ju såklart på vad man jämför med :wink:

Re: Urban outlaw

Posted: Sun Oct 18, 2015 6:47 pm
by MagnusW
Selu wrote:
Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)
Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.

Re: Urban outlaw

Posted: Mon Oct 19, 2015 10:03 pm
by Selu
MagnusW wrote: Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
Intressant, men antar det blir special-kolvar för vettig kompression och kammar då? 930/x känns ju annars som bättre utgångspunkt med bättre block och 9-bultat för att bygga en högvarvig motor. Uppenbarligen funkade det bra att varva 8k med SCRS med 70mm.

Re: Urban outlaw

Posted: Mon Oct 19, 2015 10:32 pm
by MagnusW
Selu wrote:
MagnusW wrote: Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
Intressant, men antar det blir special-kolvar för vettig kompression och kammar då? 930/x känns ju annars som bättre utgångspunkt med bättre block och 9-bultat för att bygga en högvarvig motor. Uppenbarligen funkade det bra att varva 8k med SCRS med 70mm.
För det är coolt!
Med en 66mm vev kan man komma över 8000, med marginal...

Med ett vevhus från en SC kan du slänga in en GT3 vev istället, mycket bättre egentligen.

Men ska det varvas så kostar det, oavsett utgångsmaterial.