Vinterdäck?? Köpa på internet eller ej?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
roadster_hansson
Posts: 10
Joined: Tue Oct 15, 2013 4:27 pm

Vinterdäck?? Köpa på internet eller ej?

Post by roadster_hansson »

Hej!

Jag har förut alltid köpt lätt begagnade däck av bekanta, men efter en lönehöjning så bestämde jag mig för att prova att köpa ett par dyrare däck på nätet. Första gången jag köpte online, och jag måste säga att jag fortfarande inte är helt nöjd. Först och främst: Jag beställde hos http://www.tirendo.se, vilket gick smidigt med själva beställningen och även med leverensen. Det enda problemet var att jag inte fick ett bekräftelsemail på att jag köpt däcken, så jag var inte säker på om beställningen tagits emot.

Handlingskraftig som man är så ringer man kundtjänsten dagen därpå och bemöts av en trevlig och påläst grabb som förklarar att ordern blivit emottagen och att allt är under kontroll. Det tycker jag var bra.

Däcken var också i fint skick och ordern var i tid men de var lite störande med den där bekräftelsen som inte kom.

Är det någon annan som också har beställt via dem eller ska man prova nåt annat nästa gång?

Mvh
roadster H
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Jag köpte från däckonline i fjol. Funkade bra, men var inte det billigaste alternativet. Nästa gång kommer jag nog handla från Däck365, bättre priser och med säte i Sverige.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
Post Reply