Typ äldsta kända 912an-"902" Versuchswagen-nu i SE
- Christoffer E
- Posts: 277
- Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
- Location: Stockholm
- Contact:
Typ äldsta kända 912an-"902" Versuchswagen-nu i SE
Känd bil nr #13394. Coolt. Nån som vet hur den hittade hit från Pennsylvania och renoveringen på Europa Macchina? Och finns det ens nån marknad för en "12a-ish" för 6 000 000?
http://www.blocket.se/eslov/Porsche_911 ... ?ca=11&w=3
http://912register.pca.org/912-912E_His ... types.aspx
// C
http://www.blocket.se/eslov/Porsche_911 ... ?ca=11&w=3
http://912register.pca.org/912-912E_His ... types.aspx
// C
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
Ok, nu är jag ett riktigt fan av luftkylda Porschar.
Men 6 mille, det går ju helt överstyr....
Jag pratade med en Early-bekant i helgen, har påstod att veteranbilars popularitet peakar efter ca 50 år. Är benägen att hålla med honom. Att köpa en dyr tidig Porsche är nog en högst tveksam "investering".
Men 6 mille, det går ju helt överstyr....
Jag pratade med en Early-bekant i helgen, har påstod att veteranbilars popularitet peakar efter ca 50 år. Är benägen att hålla med honom. Att köpa en dyr tidig Porsche är nog en högst tveksam "investering".
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Jag väntar på att Porsche 356 ska bli billigare, men det har väl inte gått så bra hittills.MagnusW wrote:Ok, nu är jag ett riktigt fan av luftkylda Porschar.
Men 6 mille, det går ju helt överstyr....
Jag pratade med en Early-bekant i helgen, har påstod att veteranbilars popularitet peakar efter ca 50 år. Är benägen att hålla med honom. Att köpa en dyr tidig Porsche är nog en högst tveksam "investering".
Det stora avgörandet för priserna på veteranbilar tror jag kommer bli om det kommer ett intresse för amerikanska och europeiska 40-70-talsbilar från 3 miljarder människor i tillväxtländer som Kina, Indien och Ryssland.
911 1977
viewtopic.php?t=2351
viewtopic.php?t=2351
Allt är ju relativt!
Det är väl graden av användbarhet som talar så oerhört väl för Porsche 911. Det är få bilar från samma, tidiga som faktiskt går att sätta sig i och köra 2-300 mil utan större bekymmer.
Frågan är vad som händer med 356:orna, har det stora intresset för dem reinkarnerats nedåt i generationerna?
Det är väl graden av användbarhet som talar så oerhört väl för Porsche 911. Det är få bilar från samma, tidiga som faktiskt går att sätta sig i och köra 2-300 mil utan större bekymmer.
Frågan är vad som händer med 356:orna, har det stora intresset för dem reinkarnerats nedåt i generationerna?
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Frågan är vilken relation de kommer ha till dessa bilar, det är det som är intressant.HenrikL wrote:Jag väntar på att Porsche 356 ska bli billigare, men det har väl inte gått så bra hittills.MagnusW wrote:Ok, nu är jag ett riktigt fan av luftkylda Porschar.
Men 6 mille, det går ju helt överstyr....
Jag pratade med en Early-bekant i helgen, har påstod att veteranbilars popularitet peakar efter ca 50 år. Är benägen att hålla med honom. Att köpa en dyr tidig Porsche är nog en högst tveksam "investering".
Det stora avgörandet för priserna på veteranbilar tror jag kommer bli om det kommer ett intresse för amerikanska och europeiska 40-70-talsbilar från 3 miljarder människor i tillväxtländer som Kina, Indien och Ryssland.
De är de bilarna man drömmer om som liten och som man senare i livet får råd att köpa det handlar om. I alla fall för 70-80 % av köparna till klassiska bilar och de är de som driver upp priserna.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Men för att "konsthandlarna" ska köpa/äga bilarna så måste de vara värdefulla åtminstone imaginärt... som aktier...
Alltså, jag vill inte vara negativ, men jag är skeptisk...
Jag är inte övertygad om att vi kan/får använda fossila drivmedel om ~15 år och etanol är synnerligen tveksamt det också.
Då faller bruksvärdet för gemene man rätt rejält!
Alltså, jag vill inte vara negativ, men jag är skeptisk...
Jag är inte övertygad om att vi kan/får använda fossila drivmedel om ~15 år och etanol är synnerligen tveksamt det också.
Då faller bruksvärdet för gemene man rätt rejält!
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Kollar man på t.ex. VW bussar med delad framruta (upp till 1967 års modell) så köps dessa nästan enbart av folk som knappast kan minnas dem från när de var i trafik. Jag är född 1975 och när jag började lägga märke till bilar i mitten av 80-talet vad de tidiga folkabussarna redan utskrotade.
De som är i 20-årsåldern i dag verkar prioritera Facebook framför körkort, så frågan är om de kommer efterfråga veteranbilar i någon större utsträckning.
De som är i 20-årsåldern i dag verkar prioritera Facebook framför körkort, så frågan är om de kommer efterfråga veteranbilar i någon större utsträckning.
911 1977
viewtopic.php?t=2351
viewtopic.php?t=2351