Färgval?
Färgval?
Hej,
jag renoverar en -70 E, karossen är av RS-utseende och mekaniskt sitter Weberbestyckad 2.7:a med RS-spec., hjulupphängning ala race.
Den är, och kommer förbli mer av en hotrod än original.
Plåtslagaren är färdig, grund är lagd, och nu står jag inför det delikata problemet med färgval.
Jag tar gärna emot förslag, just nu står jag och väger mellan Light Ivory(originalkulör), Chiffon, eller så går jag mot hotrodhållet med Sport Classic grå. Jag har också funderat på Pastel Green (L11), en cool VW färg.
Idag är det som sagt RS-utseende, men i framtiden tänker jag nog flytta oljekylarna till skärmarna och gå mer mot Sports purpose.
Vad tycker ni?
jag renoverar en -70 E, karossen är av RS-utseende och mekaniskt sitter Weberbestyckad 2.7:a med RS-spec., hjulupphängning ala race.
Den är, och kommer förbli mer av en hotrod än original.
Plåtslagaren är färdig, grund är lagd, och nu står jag inför det delikata problemet med färgval.
Jag tar gärna emot förslag, just nu står jag och väger mellan Light Ivory(originalkulör), Chiffon, eller så går jag mot hotrodhållet med Sport Classic grå. Jag har också funderat på Pastel Green (L11), en cool VW färg.
Idag är det som sagt RS-utseende, men i framtiden tänker jag nog flytta oljekylarna till skärmarna och gå mer mot Sports purpose.
Vad tycker ni?
Jag är jävig eftersom jag precis fått min kaross lackad Light Ivory. Silver eller blood orange var mina andrahandsval.
Är du sugen på något grönt tycker jag denna är rätt häftig: http://www.early911sregistry.org/forums ... -Rally-Rod
/Johan
Är du sugen på något grönt tycker jag denna är rätt häftig: http://www.early911sregistry.org/forums ... -Rally-Rod
/Johan
original färg
Originalfärg helt klart.
En av mina bilar går till lack om 3 veckor, är på blästring och zinksprutning nu. Det blir originalfärg, bluotorange med gula dekorer som den såg ut när den tävlades under början av 70 talet.
Tycker att en gammal bil blir/är mer värd om den är i oiriginalfärg. Alla frågor om det är original färg på bilen av någon anledning
En av mina bilar går till lack om 3 veckor, är på blästring och zinksprutning nu. Det blir originalfärg, bluotorange med gula dekorer som den såg ut när den tävlades under början av 70 talet.
Tycker att en gammal bil blir/är mer värd om den är i oiriginalfärg. Alla frågor om det är original färg på bilen av någon anledning
Filip Fischlein PCS 914
V. Wång, Högestad, Ystad
Porsche 914/6 GT -71
Porsche 914/6 GT -70 (min son Jens)
VW-Porsche 914/4 -74
VW-Panelbuss -73, 2,2 Boxersexa
Porsche Junior 1958
VW-pickup 1979
VW-pickup 1974 Westfalia
Formel Vee VeBo MK1 1966
V. Wång, Högestad, Ystad
Porsche 914/6 GT -71
Porsche 914/6 GT -70 (min son Jens)
VW-Porsche 914/4 -74
VW-Panelbuss -73, 2,2 Boxersexa
Porsche Junior 1958
VW-pickup 1979
VW-pickup 1974 Westfalia
Formel Vee VeBo MK1 1966
Sitter i samma funderingar gällande min 914 och det enda jag vet är att det inte blir orginalfärgen (light ivory) tycker det är för beige i färgen. Om den blir vit så blir det en modernare vit färg. Alternativet är silver eller gråmetallic fast jag har ju alltid varit svag för Cobolt blue också..... *gaaaah*
Mats
914 2.0 '74 - RS-fierad.
964 C2 -90 - Såld
Scirocco GTI 1.8T 20v -81 - Såld
http://www.matsgarage.com
914 2.0 '74 - RS-fierad.
964 C2 -90 - Såld
Scirocco GTI 1.8T 20v -81 - Såld
http://www.matsgarage.com
pcs12234- jag förstår precis. Märkligt hur det kan framkalla sån beslutsångest!
Tack alla för input, det känns som det blir originalfärg ändå, grå Porschestripe, gula cibieskydd till mina Pallas och kanske gula insatser till H4:orna blir nog snyggt.
Skulle gärna ha lättad brun läderinredning(levererades med brun leatherette), men svårt att hitta.
Vet någon förresten om man kan ha främre oljekyl utan RS-kofångare, skulle helst köra med vanlig?
Lovar posta byggtråd framöver, om någon är intresserad.
/Staffan
Tack alla för input, det känns som det blir originalfärg ändå, grå Porschestripe, gula cibieskydd till mina Pallas och kanske gula insatser till H4:orna blir nog snyggt.
Skulle gärna ha lättad brun läderinredning(levererades med brun leatherette), men svårt att hitta.
Vet någon förresten om man kan ha främre oljekyl utan RS-kofångare, skulle helst köra med vanlig?
Lovar posta byggtråd framöver, om någon är intresserad.
/Staffan
Förrutom att det är originalkulören så tor jag att det är en bra bas för att hotta upp med valfri grafik. Jag tänker tex Brumos livery....StaffanL wrote: Tack alla för input, det känns som det blir originalfärg ändå, grå Porschestripe, gula cibieskydd till mina Pallas och kanske gula insatser till H4:orna blir nog snyggt.
Vet någon förresten om man kan ha främre oljekyl utan RS-kofångare, skulle helst köra med vanlig?
Lovar posta byggtråd framöver, om någon är intresserad.
/Staffan
Tror du får dåligt flöde genom kylaren, det blir ju inte jättebra ens med RS front utan att man kapar i plåten bakom kylaren. Jag gillar inte idén med att trycka in en massa luft under bilen, Motverkar ju helt allt vad spoiler heter.
Det blir nog bättre med en carrerra 3.2 kylare i hjulhuset.
Ja, vi är intresserade, alltid!
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Min tänkte är att silver eller vit alltid går att lägga en Martini foliering på.
En annan tidig tanke var svart med JPS foliering och guldlackade BBS split fälgar.....
En annan tidig tanke var svart med JPS foliering och guldlackade BBS split fälgar.....
Mats
914 2.0 '74 - RS-fierad.
964 C2 -90 - Såld
Scirocco GTI 1.8T 20v -81 - Såld
http://www.matsgarage.com
914 2.0 '74 - RS-fierad.
964 C2 -90 - Såld
Scirocco GTI 1.8T 20v -81 - Såld
http://www.matsgarage.com
Hej
Jag tycker du ska göra den så orginal det går både vad det gäller färg, stötfångare mm. Skippa plaststötfångare bak också. Plåthörn men utan horn ser rejsigt och tidsriktigt ut. Inte för mycket stripes och jox, jag tycker det ser billigt it. Magnus idé med oljekylare är nog rätt. En annan sak som jag tycker ser fint ut är framstötfångare från 70-71 utan lock för lamphålen.
Det här är vad jag tycker, men du ska bygga bilen till dig!
Mvh
Peter C
Jag tycker du ska göra den så orginal det går både vad det gäller färg, stötfångare mm. Skippa plaststötfångare bak också. Plåthörn men utan horn ser rejsigt och tidsriktigt ut. Inte för mycket stripes och jox, jag tycker det ser billigt it. Magnus idé med oljekylare är nog rätt. En annan sak som jag tycker ser fint ut är framstötfångare från 70-71 utan lock för lamphålen.
Det här är vad jag tycker, men du ska bygga bilen till dig!
Mvh
Peter C