Ljusblinken

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Johannes
Posts: 2085
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Ljusblinken

Post by Johannes »

I alla tider har Porschar hälsat på varandra med en ljusblink. Fast det är lite si och så nuförtiden. Vill minnas att det fanns någon som skrev en artikel i PÄ för 30 år sedan om att inte alla hälsade på frontmotorvagnarna. Dessutom har det ju kommit till en del dagisåk med fyra dörrar sedan dess!


Hur ser det ut i resten av landet? Håller ljusblinken på att ebba ut?
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Ljusblinken

Post by tomlin »

Här uppe är det ingen ordning alls.
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Ljusblinken

Post by henca »

Nu har jag visserligen inte varit ute och kört något denna sommar, men i Linköpingstrakten brukar det hälsas ganska flitigt mellan Porsche-bilarna. Min erfarenhet är dock att det lika ofta vinkas som blinkas. På den tid då mina helljus-lampor var kopplade direkt till spaken utan något relä emellan undvek jag själv att slita på strömbrytaren i spaken och vinkade i stället med handen.

Men detta hälsande gäller ju då främst entusiastbilarna. Det är sällan Cayenne och Panamera hälsar.

m v h Henrik
User avatar
peterc
Posts: 1175
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Ljusblinken

Post by peterc »

Jag hälsar på luftkylda så klart. :D När det gäller de andra så sätter jag på vindrutetorkarna. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Ljusblinken

Post by tomlin »

peterc wrote:När det gäller de andra så sätter jag på vindrutetorkarna. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Haha! Bra, Peter!
Post Reply