Ventiler till Fuchs

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Jesse
Posts: 1688
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Ventiler till Fuchs

Post by Jesse »

Hejsan!

Jag var nere på lokala däckverkstan och kollade om dom kunde kränga på mina nya däck på mina tidiga 5,5" Fuchsar men dom svarade att dom inte hade passande ventiler i lager och ville inte heller beställa..

Vet att detta tagits upp innan men är det någon som vet vart jag kan få tag på passande (breda) ventiler?

Tack på förhand!
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
User avatar
Izvor
Posts: 233
Joined: Thu Sep 17, 2009 6:52 pm

Re: Ventiler till Fuchs

Post by Izvor »

Jesse wrote:Hejsan!

Jag var nere på lokala däckverkstan och kollade om dom kunde kränga på mina nya däck på mina tidiga 5,5" Fuchsar men dom svarade att dom inte hade passande ventiler i lager och ville inte heller beställa..

Vet att detta tagits upp innan men är det någon som vet vart jag kan få tag på passande (breda) ventiler?

Tack på förhand!
Hej!

Jag drog bara till en større dæckfirma, det borde inte vara nån problem i Stockholm.

Izvor
HenrikW
Posts: 154
Joined: Mon Oct 12, 2009 11:21 am

Post by HenrikW »

Jag tror jag har samma problem. Mina fälgar är gjorda för innerslang!

Frågade däckfirman om att montera i ventiler, men de rekommenderade slang då dessa fälgar saknar kanten där däcket "hoppar upp på".
De sa att det gick att montera slanglösa och att de oftast inte var några problem, men däcket kan släppet från fälgkanten och tömmas från luft.

Det låter inte kul att få blixtpunktering vid aktiv körning så det slutade med att jag köpte nya slangar och lade i däcken.
User avatar
Jesse
Posts: 1688
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse »

Har läst en hel del om just detta, till slut ringde jag Max på revival cars i London, han försäkrade mig att det var "säkert" att köra utan slang även i de tidiga Fuchsarna utan kant.

Ska se om jag kan hitta ventiler, annars får det böj slang!

Om någon har dålig erfarenhet av detta, hojta till!
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
User avatar
Erky
Posts: 88
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:59 pm
Location: Stockholm/Hässelby

Post by Erky »

Jag satte i slang i mina Fuchs (6"), (av samma skäl, man hade inte ventiler). Åkte till Gelleråsen för att vara med på PCS banmöte. Efter några varv fick jag punktering, hål i slangen i anslutning till ventilen. :cry:
Mina däck har ganska klena sidor så det kanske var en orsak till att slangen gick sönder under "avancerad" körning.

Bytte till slanglöst (specialbeställda ventiler).

//Eric
Porsche 911 T -68
De Tomaso Pantera -72
(PCS #11479)
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Slang är en nödlösning. Kollar man så är maxhastighet 150 med slangar, sen blir de för varma, tror det blir friktion mellan däck och slang. Banåka och annan inspirerad körning ska man nog undvika med slang.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
Jesse
Posts: 1688
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse »

Hittade ventiler som ska passa!

Typ 4 kr styck :D

Återkommer när jag vart hos däckgubben
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Ventiler till Fuchs

Post by tomlin »

Lyfter en gammal tråd med tips om ventiler till "deep" Fuchs:

www.miltonindustries.com
Post Reply