Hål för antennkabel

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Hål för antennkabel

Post by HenrikL »

Nu när jag har höger framskärm av tänkte jag passa på att borra ett nytt hål för antennkabeln. Det nuvarande hålet (röda pilen) känns som det sitter för långt ned/fram. Någon som har en snygg antenninstallation och kan säga var hålet borde borras?

Image
User avatar
Izvor
Posts: 233
Joined: Thu Sep 17, 2009 6:52 pm

Post by Izvor »

Det finns säkert en hel del olika varianter där antennen ska sitta. På min 12:a från 67 sitter den på högra sidan och bakom den "stödplåten" tycker att det är ganska snyggt att ha antennen längre bak. Om du vill så kan jag ta kort på hur det är på min.
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

Izvor wrote:Det finns säkert en hel del olika varianter där antennen ska sitta. På min 12:a från 67 sitter den på högra sidan och bakom den "stödplåten" tycker att det är ganska snyggt att ha antennen längre bak. Om du vill så kan jag ta kort på hur det är på min.
Ok, I mitt fall så vill jag inte flytta antennen - åtminstone inte innan en ev. omlack. I ditt fall så gissar jag att din antennkabel går in i kupén via ett hål bakom stödplåten?
User avatar
Izvor
Posts: 233
Joined: Thu Sep 17, 2009 6:52 pm

Post by Izvor »

Hej

Japp, den går rätt in i kupén bakom stödplåten på vänstra sida (skrev högra förut)

Image

Image
User avatar
gtBen
Posts: 836
Joined: Mon Sep 08, 2008 10:26 pm
Location: Mönsterås

Post by gtBen »

Hej
Jag har manuell antenn monterad på förar-sidan, med ett genomföringshål på andra sidan skärmfästesplåten.

Är du säker på att hålet på passagerarsidan framför skärmfästesplåten egentligen är till antenn?
Jag har också ett ”färdigt" hål där, i mitt satt det en plastplugg i så det har inte använts till något och det sitter inte lika långt fram som ditt hål gör.

Image

Bengt
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

gtBen wrote:Är du säker på att hålet på passagerarsidan framför skärmfästesplåten egentligen är till antenn?
Mitt hål ser "hemborrat" ut. Det sitter på ett ställe där det går att komma åt med borrmaskin när skärmen är monterad och platsen är vald så att det är enkelplåt direkt in i passagerarens fotutrymme.

Jag ska kolla igen på min bil, men jag tror inte jag har det hål som syns i din bild.
Post Reply