Jag har 74:ans bromsar på min bil med 282*20,5 skivor fram och 289*20 bak.
För att få bilen godkänd med 231 hk så bör jag ha 282*24 skivor fram och 290*24 bak som sitter på Carrera 3,2.
Nån som vet om jag bara kan byta skivor så jag kan nyttja befintliga ok?
Bromsar
Carreras hade andra ok. Fram var det A okej med en spacer mellan halvorna för att kompensera den tjockare skivan. Bak var det också skillnad, där satt det M ok som hade en större kolvdiameter, osäker på om de var bredare också.
Om det är en 74 har du då A oken eller de små M oken fram? De senare är ju ingen höjdare.
Om det är en 74 har du då A oken eller de små M oken fram? De senare är ju ingen höjdare.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Tack för informationen!
Jag tror att jag har den större modellen av bromsar (A) men väljer då att
hitta nåt som gör att jag kan använda Carrera 3,2 skivor.
Helst vill jag ha nån kombination som gör att jag så småningom kan klassa i FIA Historic/Appk om jag vill det så småningom. Tror tyvärr att det måste vara helt original eller tidig 930 för det.
Originalbromsarna duger dock inte för att få bes med 230hk för gatan.
Jag tror att jag har den större modellen av bromsar (A) men väljer då att
hitta nåt som gör att jag kan använda Carrera 3,2 skivor.
Helst vill jag ha nån kombination som gör att jag så småningom kan klassa i FIA Historic/Appk om jag vill det så småningom. Tror tyvärr att det måste vara helt original eller tidig 930 för det.
Originalbromsarna duger dock inte för att få bes med 230hk för gatan.