Målning av instrumentbrädan ?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
Cleverguy
Posts: 267
Joined: Sun Nov 20, 2011 2:14 pm

Målning av instrumentbrädan ?

Post by Cleverguy »

Hej Alla,

Som har gått genom en restaurering :D . Nu när det gäller slutbesiktning av samtliga delar innan slutmontering upptäckte jag två små sprickor i instr. brädan. Vid djupare kontroll insåg jag att brädan hade målats om tidigare från vitt till svart, det har varit väldigt bra gjort, professionellt skulle jag vilja säga, men det har släppt lite grand på någon halv cm 2 vid en kant. Jag kollade med Christer som har tagit fram ett brädverktyg men han kommer att börja tillverka nya brädor bara till hösten. Min bräda är i väldigt bra kondition därmed skulle jag vilja veta om någon har erfarenhet om målning av dessa, med vad i så fall och om resultatet blev bra, annars måste jag nog vänta på att köpa en ny bräda.

Tack på förhand

Eli
olahed
Posts: 173
Joined: Wed Jul 23, 2014 11:37 am
Location: Upplands Väsby

Re: Målning av instrumentbrädan ?

Post by olahed »

Ringde idag och pratade med colorglo som finns här i Stockholm, dom erbjuder att fixa instrumentbrädan till "perfektion". Fyller igen sprickor med ny vinyl, slipar och färgar, 5-6 vändor totalt, dock tar dom betalt också tyvärr. 6k var priset jag fick på telefon som en "fingervisning".
Porsche 911sc -78 Se tråd

viewtopic.php?t=6202
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Målning av instrumentbrädan ?

Post by MagnusW »

olahed wrote:Ringde idag och pratade med colorglo som finns här i Stockholm, dom erbjuder att fixa instrumentbrädan till "perfektion". Fyller igen sprickor med ny vinyl, slipar och färgar, 5-6 vändor totalt, dock tar dom betalt också tyvärr. 6k var priset jag fick på telefon som en "fingervisning".
6000!
Vad kostar en ny instrumentbräda, har du kollat det? Kanske inte ens finns längre.

Skulle nog vänta på att Christer börjar tillverka nya brädor om det inte finns att köpa.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
olahed
Posts: 173
Joined: Wed Jul 23, 2014 11:37 am
Location: Upplands Väsby

Re: Målning av instrumentbrädan ?

Post by olahed »

Har sett nån till salu men det var ett tag sen och tror dom va riktigt dyra. Knappt dubbelt vad colorglo skulle ha har jag för mig.
Porsche 911sc -78 Se tråd

viewtopic.php?t=6202
Post Reply