cylinderorning

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
wolf
Posts: 52
Joined: Sun Feb 24, 2008 6:35 pm
Location: Gävle
Contact:

cylinderorning

Post by wolf »

Hej,
Vilken är ettans cylinder på min 2,2l motor ?

Guld om det gick att få ett snabbt svar :D
wolf
Posts: 52
Joined: Sun Feb 24, 2008 6:35 pm
Location: Gävle
Contact:

Re: cylinderorning

Post by wolf »

vänster bakre om jag googlat rätt :lol:
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Re: cylinderorning

Post by Rickard M »

Image
Coolt klistermärke att ha där bak i bussen :)
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
wolf
Posts: 52
Joined: Sun Feb 24, 2008 6:35 pm
Location: Gävle
Contact:

Re: cylinderorning

Post by wolf »

Grymt märke, coolt, tack.
Kanske kan slänga ut några frågor till , ska iväg på rullande landsväg imorrn och få motorn intunad .

Vad för bränsletryck ska en 2.2 l ha ?

Rickard, visst hade du lite beskrivningar på zenith förgasarna va ? Eller om nån har nån länk till nån bra sida......killen hade inte jobbat så mycket med zenith.
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Re: cylinderorning

Post by Rickard M »

oj, missade. Förr fanns det en sida som en engelsk Gary hade, hittar inte den längre men hade sparat ner hans instruktioner på jobbdatorn, mailade dem just till wolfpartsadressen.
Kommer inte ihåg men tror det kan vara 3-3,5 Psi.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: cylinderorning

Post by MagnusW »

Rickard M wrote:Image
Coolt klistermärke att ha där bak i bussen :)

Nu kan jag inte vilket håll fördelaren snurrar åt, men på SCn snurrar den år motsatt håll som på 2.7 och tidigare. Har för mig man bytte tillbaka igen på 3.2 an.
Så dekalen ovan kanske inte stämmer (med tanke på 930 nummret) för alla motorer. Numreringen 1 till 6 och tändordningen stämmer dock för alla motorer.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
henca
Posts: 634
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: cylinderorning

Post by henca »

MagnusW wrote:Så dekalen ovan kanske inte stämmer (med tanke på 930 nummret) för alla motorer.
Det skulle inte vara roligt om det vore lätt att begripa... Det finns ytterligare en dekal med 930-nummer:
Image

Endast sista siffran skiljer i numret, men det som skiljer är just fördelarens riktning.

m v h Henrik
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: cylinderorning

Post by MagnusW »

Där ser man. :)
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply