Har fått möjlighet att köpa ett par bromsok fram som suttit på en 911S men mina järn bromsok är mäkta M
Behöver man byta fjäderben för att montera dessa ok?
S broms OK och fjäderben
Re: S broms OK och fjäderben
Enligt vad mitt dåliga minne säger så hade 911 T mindre avstånd mellan skruvarna än S. När det gäller E-modellen vet jag inte. Har för mig att S-utrustning fanns att beställa till både T och E och då ingick de större aluminiumoken. Således säkrast att mäta.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: S broms OK och fjäderben
Ja, M oken har 3" infästning. S och A oken har 3.5" infästning
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: S broms OK och fjäderben
Det gäller att hålla koll på årsmodeller om man ringer till en tysk skrot eller så. Ja all kommunikation så klart. Urelfern med den korta hjulbasen 67 och 68 har S bromsar men ej i aluminium. Även då gick det att S utrusta en T. Dessa caliprar har ca 56 mm i infästning. Vill minnas att det finns caliprar med 56 mm fäste men med samma uppbyggnad som S på långa hjulbasen. Det var caliprar avsedda för R eller uppgraderade vagnar men är osäker på infästningen utan att kolla fast det är av allt att dömma långa hjulbasen i den här tråden så det kanske inte är så viktigt just nu.
De tidiga caliprarna finns i väldigt många utförande. Dessutom ASB, knölig lösning i sig.
De tidiga caliprarna finns i väldigt många utförande. Dessutom ASB, knölig lösning i sig.