Helrenovering-förslag?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Anders R
Posts: 15
Joined: Sun Aug 14, 2005 10:09 pm
Location: Värnamo

Helrenovering-förslag?

Post by Anders R »

Hej!
Jag har en 911T-68 årsmodell. Är ägare sedan 1978. Funderar på en helrenovering . Ingen betydande rost ,men smårost på många ställen , bottenplattan ok. En glasfiber skärm fram (originalet har jag kvar men liten krockskada). Alla gummilister måste bytas. Innertaket smutsigt. Motorn startad årligen, men borde naturligtvis gås igenom. Skulle helst vilja ha gjort det i närheten , för att kunna få vara med om det. Ett alternativ är firmor utomlands. Har någon av er erfarenhet av Urbans garage eller JanCarFactory?? Andra förslag?
User avatar
henca
Posts: 634
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Helrenovering-förslag?

Post by henca »

Närmast för dig från Värnamo i Sverige är nog Sahlström Classic i Borås, jag har dock ingen egen erfarenhet av dem.

För inte så länge sedan skrev någon i Porscheklubbens klubbtidning PÄ om hur han fick sin bil renoverad av Urbans garage i Estland och han verkade nöjd.

m v h Henrik
User avatar
peterc
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Helrenovering-förslag?

Post by peterc »

Jag tycker du ska kontakta TA-sportvagn i Mala utanför Hässleholm. 0451-17325
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
Anders R
Posts: 15
Joined: Sun Aug 14, 2005 10:09 pm
Location: Värnamo

Re: Helrenovering-förslag?

Post by Anders R »

Tack för synpunkter och förslag!
Hälsningar
Anders R
nilsent
Posts: 5
Joined: Thu Nov 10, 2011 8:25 pm

Re: Helrenovering-förslag?

Post by nilsent »

Hej,

jag har min 1973 E inne för relrenovering hos Bilveteran i Malmö, www.bilveteran.se och än så länge väldigt nöjda med dem. Dem har en facebook sida där dem kontinuerligt lägger upp bilder från alla renoveringar, så hade rekommenderat att titta lite där.

Mvh,

Torbjörn
Post Reply