RSR / ST skärmbreddare i stål

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by Ludwig »

Hej jag har planer på att bygga om min bil till RSR och undrar vilka som har de bästa/prisvärdaste breddarna I stål.

Har googlat runt en del och TRE Motorsport F S H samt någon Marek skulle ev ha detta men hittar lite indikationer på kvalitet och priser.

Tips tas gärna emot.

/Peter
-72 911 E
User avatar
Bernard
Posts: 328
Joined: Tue Mar 04, 2008 11:13 pm
Location: Tyresö

Re: RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by Bernard »

Hej Peter,

Skärmbreddare i stål ST/RSR av högsta kvalitet tillverkas av Siegfried & Anna Thom. Deras firma ligger i Polen tror jag och jag hittar den inte just nu på nätet. Dom brukar ställa ut på Techno Classica men jag var inte där i år. Firman hette typ Anna Thom Parts eller så förut. Söker man på Anna Thom Porsche så får man upp första bilden på en RSR från Techno Classica. Det är dom breddarna som Dave på TreMotorsport säljer men det är ju lite onödigt med en handlare emellan. Dom gör delar till Mercedes också och då fick jag upp följande:

Firma: ANNA THOM,Stare Bielice 142 D 76-039 Biesiekierz Ust. Id. Nr.: PL7342600913 E-Mail: anna.thom@onet.eu.. Tel: 0048601818137
Bernard Lohr

-72/73 911 S/T Replika (white)
-65 356 SC Coupé (white)
-04 911 4S Convertible (bluemetallic)
-13 Audi S6 Avant
-71 Dodge Challenger R/T
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

Re: RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by Ludwig »

Tack Bernard! super med källan:-) kanske kan komma forbid dig å kola lite detaljer framöver om det är ok, alltid bra med något riktigt att kola på istället for googla bilder:-)

finns det fler bilar I sverige som är bra byggda som ref?

/Peter
-72 911 E
User avatar
Bernard
Posts: 328
Joined: Tue Mar 04, 2008 11:13 pm
Location: Tyresö

Re: RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by Bernard »

ST eller RSR?

Jag har massor med bilder på min bil förstås som du gärna får se (eller komma och se den IRL). Lars Weigl har också en fint tyskbyggd ST. Är det RSR som du vill bygga så är Hans-Peter Havdals bil det finaste bygget jag sett i Norden. Han brukar köra Velodromloppet i Karlskoga som går 16-18juni men han är inte anmäld ännu.Om du har tänkt att bygga en FIA homologerad historisk bil så gäller det att inte göra fel, det är petnoga med allt.
Bernard Lohr

-72/73 911 S/T Replika (white)
-65 356 SC Coupé (white)
-04 911 4S Convertible (bluemetallic)
-13 Audi S6 Avant
-71 Dodge Challenger R/T
1965swb
Posts: 23
Joined: Mon Mar 16, 2009 8:21 pm

Re: RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by 1965swb »

Har bredar , støtfanger - frem / bak

i plast / Stål til ST samt 2,8 RSR

alt på lager i københavn til top pris + mere til

til 2,8 RSR

vi har snart exact kopi af oliekøler, som passer korrekt til støtfangeren

har "short" rear arms ,i korrekt finish som original , ik noget CNC her korrekt metal støbning til super pris

olietank , glaverbel mm

interesant hur mange tilværke disse i Polen :D alt i ser på Essen mm er snik snak : få kan dette

Mvh

Marek
User avatar
Bernard
Posts: 328
Joined: Tue Mar 04, 2008 11:13 pm
Location: Tyresö

Re: RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by Bernard »

Jag har aldrig hört om fler tillverkare i Polen men det är klart att det kan finnas. De delar som jag köpt (ST-breddning bak och motorlucka i aluminium) av tlllverkarna jag nämnt har i alla fall perfekt passform och rätt utseende enligt mina studier. Det är ju några år sedan (2009) och allting kan ändras. På den tiden hette firman ST-Manufaktur men som jag förstått när jag träffade Siegrfried & Anna så var det deras tillverkning. Dave på Tre Motorsport handlade av dom har han intygat själv då jag träffade honom på ett R-Gruppe möte, men han kan ju ha bytt leverantör. Efter som ST 70-72 ofta byggdes av tävlingsteamen själva så skiljer sig utseendet ganska mycket. Bilder av breddningen finns i min tråd här på forumet (Porsche 911 S/T 72/73 Bernard o Ulli Löhr-på sida 2).

Mycket intressant med din tillverkning Marek, det låter mycket spännande och jag betvivlar inte kvaliteten i din tllverkning. Men var hittar man vad som finns hos dig?
Bernard Lohr

-72/73 911 S/T Replika (white)
-65 356 SC Coupé (white)
-04 911 4S Convertible (bluemetallic)
-13 Audi S6 Avant
-71 Dodge Challenger R/T
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

Re: RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by Ludwig »

Kul Bernard!
Ja vi kan surra på midnight run om vi ses eller senare kommer köra bilen sms i sommar å utvärdera lite.
Och marek låter intressant! Pma mig gärna lite ner info om dina delar. Kommer passera Köpenhamn ca 30/5 då kanske vi kan kika på dem om det passar.


/Peter
-72 911 E
1965swb
Posts: 23
Joined: Mon Mar 16, 2009 8:21 pm

Re: RSR / ST skärmbreddare i stål

Post by 1965swb »

Jeg har ingen hemsida "endnu"
da jeg sælger mest engro til de forskellige forhandler , restoration-design, Sierramadre, carpoint mfl
och der vil være lidt interesse konflikt , om du er producent eller forhandler

men i skal være velkommen och komme forbi københavn el
skrive meg en email på early911parts@gmail.com med hva i søker

vi er i fuld gang med stor takk til Philip i Ystad med et fuld 914/ gt program MED ALT HVA I BEHØVER til at bygg sådan en

Peter du skal være velkommen , men varsler meg lidt på mail i forvejen da jeg rejser mycke
jeg har bredar, støtfanger , stabi kits 20/ 22mm, olietanke mm du kan se på til dit RSR bygg

Marek
Post Reply