Artikelnr plastpluppar till dörrar

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Artikelnr plastpluppar till dörrar

Post by henca »

Är det någon som vet artikelnummer till plastplupparna som sitter eller åtminstone borde sitta bl a i vänsterdörrens hål som täcker skruvarna till ytterbackspeglarna på en 911G? Jag har inte lyckats hitta rätt i PET. Då jag försökte beställa något som på bild såg rätt ut från rosepassion fick jag några pluppar som bara var ett par millimeter i diameter.
plastpluppar.jpg
plastpluppar.jpg (28.05 KiB) Viewed 4842 times
Hålen på bilden är inte de till backspegelskruvarna men sitter i närheten och verkar ha samma diameter. Det högra hålet i bild har en plastplupp, det vänstra hålet saknar sin.

m v h Henrik
User avatar
Olle
Posts: 43
Joined: Tue Sep 06, 2005 9:28 pm
Location: Lidingö

Re: Artikelnr plastpluppar till dörrar

Post by Olle »

999.703.040.50
14st behövs till en bil.
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Artikelnr plastpluppar till dörrar

Post by henca »

Tack för det numret! Det var inte lätt att hitta, inte ens när man vet numret kunde jag hitta det i PET. Det var inte heller alla web-butiker som hade den i sitt sortiment, men nu är de beställda från design911.co.uk.

m v h Henrik
Ivar82
Posts: 135
Joined: Thu Jun 18, 2015 9:56 pm
Location: Linköping

Re: Artikelnr plastpluppar till dörrar

Post by Ivar82 »

När jag tittar på Ferdinand.se på sprängskissen för dörr hittar jag 99970311940, den heter P70716 hos rosepassion och finns även hos Utzon. Pluggen har pos #13 och finns där backspegeln ska sitta på denna bild.

Image
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Artikelnr plastpluppar till dörrar

Post by henca »

Märkligt, nu när jag söker igen på artikelnr hittar jag den i PET. Dels precis där du säger vid sprängskissen för dörren samt vid sprängskissen för bagageluckan. Den finns även listad på ett ställe till i samband med dörr utan att vara med på bild.

På Rosepassion kallas P70716 "Plug", när jag köpte därifrån sökte jag i stället på "Cap" och fann P70725 som såg bra ut på bild men som sedan visade sig bara vara någon millimeter i diameter.

Tack för info, den här gången blev det att jag beställde från design911 i stället.

m v h Henrik
Post Reply