911 -65, till salu

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
Guest

911 -65, till salu

Post by Guest »

Jag har sansat mig, efter att ha lidit av "en bils komplex" ett tag, tyckte jag det var dags att skaffa pre -73 nummer 2, men har sansat mig! Har precis pratat med säljaren och slutligen tackat nej! Men han tyckte att det var en bra ideé att lägga in den här ifall ni vet nân som kan vara intresserad!

Jag funderade pâ att bygga en "trackday" bil av den, lacka den gulfblâ med orange fartrand, Webrar till motorn!! Det ár coolt att det är en -65.

Bilen har nu S profil pà kammarna, 2 liters motor ej matching number, bur. Den är skadad vid blinkers bak vid trailertransport, ej âtgärdat, bara "upptennat" fult bör fixas, ta bort lite svartfärg och allmännt fix!

Ni skall kolla själva men det är en rätt seriöst byggd rallybil som aldrig blev riktigt klar, killen är porsche mek har jobbat hos Zirkelbach i mânga âr, vet vad han talar om.

Bur finns dock ej monterad, dock finns förstärkningsplattor i golv och bak, burrören är 44 mm, de har ändrat till 45 om man vill ha den FIA certad, stolarna är FIA godkända men inga bälten och släckare.

Finns en drös extra delar, plasthuv, 4 extra zenith, solex monterade.

Begärt pris: 140 000.- Ring Gilbert 044-102007

Hälsningar Martin

Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Är det ingen som har nappat pâ denna än? Nu skall jag inte prata för nâgra sjuka bröder men den är definitivt mycket bättre än den ser ut!

Ful som en svärmor men solid och seriöst byggd, ställbara dämpare (koni tror jag, inte spax eller bilstein tyvärr) det mesta "trâkiga" fixat (rost, bussningar, motor+lâda).

Helt klart ett mycket bra objekt till en rally-replika, banracing eller bara busbil.
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Post Reply