1970 911T Targa solgt ny i Sverige

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
Schiefer
Posts: 36
Joined: Sun Dec 28, 2008 11:52 pm
Location: Norge

1970 911T Targa solgt ny i Sverige

Post by Schiefer »

Skjønner at denne egentlig hører hjemme i "annonsetips", men her er altså muligheten til å hente hjem en svensksolgt bil til en fornuftig pris. Poster den derfor her. Selges av PCN medlem. Ligger også på blocket.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true

Image

Image

Fra annonsen:

jeg kjøpte denne 911'n som en "trøste" porsche da vente tiden på at min 911 turbo bil skulle bli ferdig ifbm at den ble ned plukket for opp pussing,
Nå har jeg satt meg som mål å bli ferdig med min hoved bil til våren og da vurderer jeg salg av denne fine 911'n, som skiltet viser er det en 1970 mod som er godkjent av biltilsynet ombygd med 2,7liter fra 1976, denne er noe justert/tunet i form av porting i toppene i følge forrige eier (jonny jekthammer på steinkjer)
bilen eu-godkjennes til uka, nye bremser/skiver og hjulager bak, nye felger og dekk.lite kjørt de siste 5 årene så det bør taes en skikkelig service på den. bilen er bygd om utvendig til 911 turbo med orginale turbo deler, alt er i stål av skjermer osv, orginal turbovinge fra porsche, vurdere bud på 120000kr, står i nord-trøndelag, kan fint kjøres hjem med til ny eier ved salg, jeg vurderer vinter dekk om det ikke blir solgt inne 3 uker
ting som er nytt de siste 100 milene: bremser, hjul lager bak, felger og dekk,
ellers kan jeg nevne kjente feil: dårlige vinduspakninger, kanskje gjort seg med nye dempere. kan lekke inn vann om den står i "rett" vinkel/bakke, bremsene hang litt når jeg begynte å kjøre med den, men den har kommet seg nå, har kjøpt reppsats på kaliprene som jeg sender med, i følge forrige eier ble dette gjort for 3 år siden også, så den har nok stått litt for lenge, virker greit nå. jeg har justert litt på co'n, litt ruggete gange, men dette har også begynt å bli bedre når jeg har brukt bilen, jeg bruker bilen2-5 ganger i uken og den fungerer greit
bilen framstår som rustfri forutnom ved tverbjelken fram ved tanken,men ser ut som at det kan være nok å bare renske opp og grunne igjen. jeg vet litt om rust på 911 da store deler av jobben på turbo bilen jeg har er vert å sveise rust. Jeg ser i vertfall ikke noe rust der det er vanelig med rust på denne,
ser det lekker litt olje fra en føler på bak på toppen av motoren, dette vises da det er fersk olje ved starteren osv, når det gjelder motoren så bør den gåes over og byttes både olje/filter, plugger, følger med nytt oljefilter, bensinfilter, luftfilter, plugger.jeg har kjørt en del og justert selv på co skruven men fikk som råd nå og gå over slanger/plugger osv før jeg justerer mere, plutselig drar den meget bra for så og dra dårlig å lukte uforbrendt bensin, starter lett og sånn men skal vist være viktig å ha rett instillig på co skruven, kan også ha noe med WUR'n å gjøre også. Men den starter lett og det er stortsett ingen blårøyk.
59 Porsche Diesel Junior
60 Porsche Diesel Standard
67S Coupe
70S Coupe
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Har funderat på detta, hur blir det att ta in en bil från Norge, eftersom de inte är med i EU? Måste man tulla in den då, eller behövs det inte från EES-länder?
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Jesse
Posts: 1689
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse »

Bilar från Norge måste tullas.
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Post Reply