1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
-
- Posts: 16
- Joined: Fri Mar 14, 2014 2:12 pm
- Location: Malmö
1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Tänkte kolla intresset för en 911E targa. Som texten låter är det ett objekt, alla delar finns, breddade bakskärmar och RS front. Även orginal interiör. Rost i golv och lite i bakskärm. Posta era frågor och bud, bilder kommer inom kort, orginal Fuchs. OBS vet värdet så låga bud göre sig ej besvär.
-
- Posts: 16
- Joined: Fri Mar 14, 2014 2:12 pm
- Location: Malmö
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Just nu röd, orginalfärg coda green
-
- Posts: 16
- Joined: Fri Mar 14, 2014 2:12 pm
- Location: Malmö
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Har fått manga PM men inte svarat, är aldrig inne här. lag ett mail till johanhenrikandersson@hotmail.se Bilen har blivit certifierad av Porsche nu och den är matching I allt. Conda Green vid ny leverans. Priset är fast 240 000KR eller högre bud. Bilder finns.
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
240 låter som ett vrakpris när man hört priserna från årets Techno Classica i Essen....
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Att begära ett pris är lätt, att faktiskt få samma astronomiska pris kan te lite liiite svårare.MagnusW wrote:240 låter som ett vrakpris när man hört priserna från årets Techno Classica i Essen....
Tänkte på den ganska rufsiga -67 911 L för 1,2 milj €
356A -59
Carrera -84
Carrera -84
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Hej,
Tänkte bidra med lite info om den bil som det refererats till på Techno Classica, om vi diskuterar samma bil vilket jag förmodar så det var en vit 911 1968 2.0l men inte någon vanlig utan en original Rallybil utrustad från fabrik med full dokumentation. Givetvis kan man trots allt diskutera priset men ägaren som har en fantastisk samling porschar valde ändå att sälja denna unika bil och satte då ett pris på 1.2 miljoner Euro. Priserna som sätts på Tävlingsbilar går normalt inte att jämföra med priserna på "vanliga" porschar främst då de möjliggör att man får tävla med dem alternativt har ett mycket större samlarvärde.
Hälsningar Peter
Tänkte bidra med lite info om den bil som det refererats till på Techno Classica, om vi diskuterar samma bil vilket jag förmodar så det var en vit 911 1968 2.0l men inte någon vanlig utan en original Rallybil utrustad från fabrik med full dokumentation. Givetvis kan man trots allt diskutera priset men ägaren som har en fantastisk samling porschar valde ändå att sälja denna unika bil och satte då ett pris på 1.2 miljoner Euro. Priserna som sätts på Tävlingsbilar går normalt inte att jämföra med priserna på "vanliga" porschar främst då de möjliggör att man får tävla med dem alternativt har ett mycket större samlarvärde.
Hälsningar Peter
Bau911
Porsche passion, more is not less, all are going to be unique!
Porsche passion, more is not less, all are going to be unique!
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Att just den bilen var väldigt speciell stod utom allt tvivel, men mitt ifrågasättande av den något ambitiösa prissättningen var väl mer åt hållet "bara för att man begär ett pris gör det inte korrekt, det är först om någon faktiskt betalar det som det blir sant".
Mina övriga undringar var av typen "vad annat "unikt" i Porscheväg kan man köpa för närmare 12 miljoner SEK?" och är det verkligen en faktor på mer än 12 för en fabrikspreppad bil kontra en vanlig 911 L?
Och ska man vara petig, så fanns väl 911L enbart som årsmodell 1967?
Mina övriga undringar var av typen "vad annat "unikt" i Porscheväg kan man köpa för närmare 12 miljoner SEK?" och är det verkligen en faktor på mer än 12 för en fabrikspreppad bil kontra en vanlig 911 L?
Och ska man vara petig, så fanns väl 911L enbart som årsmodell 1967?
356A -59
Carrera -84
Carrera -84
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
1968 (om man ska vara petig)Sven wrote:Att just den bilen var väldigt speciell stod utom allt tvivel, men mitt ifrågasättande av den något ambitiösa prissättningen var väl mer åt hållet "bara för att man begär ett pris gör det inte korrekt, det är först om någon faktiskt betalar det som det blir sant".
Mina övriga undringar var av typen "vad annat "unikt" i Porscheväg kan man köpa för närmare 12 miljoner SEK?" och är det verkligen en faktor på mer än 12 för en fabrikspreppad bil kontra en vanlig 911 L?
Och ska man vara petig, så fanns väl 911L enbart som årsmodell 1967?
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Hej,
Jag kan själv tycka att det börjar gå "troll" i vad folk begär, givetvis står det var och en fritt att sätta ut sin bil för vilka belopp som helst. Det som man märkt på senare tid är att det numera inte är entusiaster som köper bilarna utan investerare som endast ser det som en investering då man inte har för avsikt att nyttja bilarna alls. Det som jag även vill förmedla är att bilarna som säljs på Essen för de höga priserna är perfekt renoverade, de är nog i bättre skick än när de lämnade Porsche fabriken. Att totalrenovera en Porsche 911 har blivit otroligt dyrt inte bara för att reservdelspriserna skjutit i höjden utan även för att det numera finns utrymme att ta riktigt betalt, timpriser på runt 800-1000 SEK/h är inte ovanligt och kostnaden överstiger många gånger 100000 Euro för en totalrenovering idag. Vi kan konstatera att man är beredd att betala betydligt mer nere i Europa än hemma i Sverige för samma arbete.
Ha en underbar dag med era Porschar // Peter
Jag kan själv tycka att det börjar gå "troll" i vad folk begär, givetvis står det var och en fritt att sätta ut sin bil för vilka belopp som helst. Det som man märkt på senare tid är att det numera inte är entusiaster som köper bilarna utan investerare som endast ser det som en investering då man inte har för avsikt att nyttja bilarna alls. Det som jag även vill förmedla är att bilarna som säljs på Essen för de höga priserna är perfekt renoverade, de är nog i bättre skick än när de lämnade Porsche fabriken. Att totalrenovera en Porsche 911 har blivit otroligt dyrt inte bara för att reservdelspriserna skjutit i höjden utan även för att det numera finns utrymme att ta riktigt betalt, timpriser på runt 800-1000 SEK/h är inte ovanligt och kostnaden överstiger många gånger 100000 Euro för en totalrenovering idag. Vi kan konstatera att man är beredd att betala betydligt mer nere i Europa än hemma i Sverige för samma arbete.
Ha en underbar dag med era Porschar // Peter
Bau911
Porsche passion, more is not less, all are going to be unique!
Porsche passion, more is not less, all are going to be unique!
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Det var många bilar i Essen med mycket ambitiös prissättning som var mycket långt ifrån perfekt renoverade. Blanka och med upp-puffad klädsel, men med dörr- och luckpassningar som av och till förde tankarna till plastkaross-replikor och med övriga detaljarbeten som lämnade en del att önska.
Så jag håller med om att de riktar sig till en kundgrupp som inte är så kunniga...
Så jag håller med om att de riktar sig till en kundgrupp som inte är så kunniga...
356A -59
Carrera -84
Carrera -84
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Håller med Sven, trenden på Essen verkar gå mot själlösa bilar som handlarna hastigt och hafsigt trollat ihop utan känsla eller respekt för originalitet.
Snabba pengar är väl sällan en sund drivkraft, tror jag.
Snabba pengar är väl sällan en sund drivkraft, tror jag.
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Re: 1971 Porsche 911 2.2E Targa objekt, matching numbers
Vi var inte i Essen i år men däremot i Stuttgart. Visst fanns det sådana bilar som ni beskriver där också, men dessutom många riktigt välrenoverade bilar med många detaljer rätt. Priserna uppskruvade så klart och det var en del "europeiserade" USA-versioner där man inte fixat alla detaljer. Flera 964 och 993 RS från Japan för hiskeligt med pengar. Hittade en CUP med reservdelskaross som inte säljaren låtsades om, sånt lever man länge på när man är trött i fötterna.Jesse wrote:Håller med Sven, trenden på Essen verkar gå mot själlösa bilar som handlarna hastigt och hafsigt trollat ihop utan känsla eller respekt för originalitet.
Snabba pengar är väl sällan en sund drivkraft, tror jag.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken