Köpes: Bältesinfästningar och ett bälte bak till 911 -73

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Köpes: Bältesinfästningar och ett bälte bak till 911 -73

Post by jsoderbe »

Hej,

Jag saknar fortfarande bästesinfästningarna som sitter under framstolarna på en 911 -73. Jag håller på att tillverka nya men som alltid tar det mer tid än man tror....

Jag kan även låna ett par och skicka tillbaks dem eller ett helt nytt par när jag får mina klara. Känns som det vore skönt att besiktiga bilen och då behövs bälten, sägs det.... :-)

Jag saknar också ett REPA-bälte bak, rullmodellen, den med orange knapp för att lossa bältet. Jag köper gärna ett eller fulla paret om någon har sådana liggande!


Mvh, Johan
0706704047
stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by stefan11438 »

På "Silverdöden" klämde jag bara in bältesänden under stolen och drog bulten till stolsskenan genom hålet, utan vinkeljärn.
-Ser inte jättebra ut men har klarat 2 besiktningar utan problem.

//Stefan
User avatar
peterc
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Post by peterc »

stefan11438 wrote:På "Silverdöden" klämde jag bara in bältesänden under stolen och drog bulten till stolsskenan genom hålet, utan vinkeljärn.
-Ser inte jättebra ut men har klarat 2 besiktningar utan problem.

//Stefan
Kan inte låta bli att fråga, gör du det förbesiktningen eller för livet. Eller har det något med namnet på bilen att göra?
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: Köpes: Bältesinfästningar och ett bälte bak till 911 -73

Post by stefan11438 »

Använder inte bilbälten...
In šaʾ Allāh

:-)
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Re: Köpes: Bältesinfästningar och ett bälte bak till 911 -73

Post by jsoderbe »

Nu när Stefan bumpat kan jag nämna att jag tillverkat en hög sådana som förhoppningsvis är klara imorgon. Jag hade dock jätteproblem att hitta rätt svetsmutter men jag tror nog de ska funka ändå. Vet inte vad de kostar än men kanske 250 spänn paret, om någon vill köpa.

Mvh, Johan
Post Reply