http://www.porscheparade2006.se

Planering för kommande träffar.
Post Reply
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

http://www.porscheparade2006.se

Post by Eric »

Någon som ska vara med eller är det bara rika tyskar med nya Porschar?

Jag tänker i alla fall inte missa paraden ner för avenyn.. :D
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Jag hade nog tänkt att deltaga ända tills jag fick se vad det kostade. För mig, min fru och den 10 årige sonen skulle notan sluta på drygt 15.000:- för 3 dagar i Göteborg och då har jag inte räknat in bensinkostnaden. För pengarna får jag dessutom något som på papperet liknar ett vanligt årsmöte i PCS.
Dom pengarna kan jag ha mycket roligare för någon annan stans....

//Roger
User avatar
Olle
Posts: 43
Joined: Tue Sep 06, 2005 9:28 pm
Location: Lidingö

Post by Olle »

Visst blir det mycket dyrt att delta i hela evenemanget, men jag tror att det är värt att göra en utflykt till Göteborg den helgen!

Lördagen den 1/7 verkar extra intressant med Concour på Gunnebo slott och Paradkörning på Avenyn under eftermiddagen.

Jag och familjen kommer säkert att åka ner för att titta och delta där det är möjligt. Barnen vill gärna gå på Liseberg och ordna eget boende behöver ju inte bli så dyrt.

Om vi blir några stycken från Early gänget kanske vi med hjälp av lokala "medlemmar" kan ordna något gemensamt med bra parkerings möjligheter för vagnarna?!

/Olle
User avatar
NioElva
Posts: 97
Joined: Tue Feb 21, 2006 1:12 pm
Location: Åsa (Göteborg)
Contact:

Post by NioElva »

En annan trevlig "aktivitet" blir att titta på bilarna när dom står i "Garaget".
Med garaget menas Svenska mässan.
Mässhallarna är bokade för att tjäna som garage för "pärlorna"

Mvh
Stefan
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Stefan: Behöver man vara betalande deltagare för att besöka "garaget" samt Concour på Gunnebo?

Olle: Visst kunde vi göteborgare ordna nån Early911 träff (tex ett göteborgs "taxinge" rally) i samband med mötet.

:)
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
NioElva
Posts: 97
Joined: Tue Feb 21, 2006 1:12 pm
Location: Åsa (Göteborg)
Contact:

Post by NioElva »

För att komma in i garaget krävs nog någon form av deltagarbevis. Meningen är att det inte skall vara öppet för allmänheten.
Man kan besöka Gunnebo samtidigt som Concouren, men jag vet inte om släpps in tillräckligt nära. Ett bra alternativ kan vara att boka sig för just denna dagen och då får se allt samt vara med på kvällen.

Jag var med på förra paraden och kan meddela att Peter Porsche är en riktig festprisse.

Mvh
Stefan
peterthelin
Posts: 11
Joined: Sat Sep 24, 2005 11:58 am

Post by peterthelin »

Hej alla
Det kan väl inte vara meningen att man skall behöva betala, till en idiell förening, för att komma in och titta på klubbkompisarnas (PCS) bilar både i garage och på utställningen.

Jag kan dessutom faktiskt inte förstå hur det kan kosta 2200:- för lunch och middag, när dessutom Posche AG och PSE (importören) sponsrar kalaset. En Nobellmiddag på stadshuset är billigare, i och för sig får man stå för taxi hem...

Tittar man dessutom i senaste årsbokslutet för PCS blir man ännu mer överaskad när det gäller ekonomin. PSC kanske sparar till en egen bana, och då är det ju ett sunt syfte.

Bästa oldtimerhälsningar,
Peter
Peter
peterthelin
Posts: 11
Joined: Sat Sep 24, 2005 11:58 am

Post by peterthelin »

Stefan
Skulle inte du kunna vara hygglig som både entusiast här och som som delansvarig i Paraden kolla hur det ligger till med inträde mm under Paraden?
Det vore ju riktigt kul om det kom ned, eller upp, ett gäng som träffas under helgen.
mvh
Peter
Peter
User avatar
NioElva
Posts: 97
Joined: Tue Feb 21, 2006 1:12 pm
Location: Åsa (Göteborg)
Contact:

Post by NioElva »

Hej

Följande är saxat ifrån PCS - ventilen

Paradkommittén kommenterar

--------------------------------------------------------------------------------

Det är med blandade känslor vi läser alla era inlägg om paraden. Kul att intresset är så stort och tråkigt att ni ser priset som så oöverstigligt att ni väljer att helt stå utanför evenemanget.

Jag skall försöka förmedla vår bild av det hela.

Vi har verkligen ansträngt oss till det yttersta för att hålla priserna nere, eftersom vi delar er uppfattning om att klubbens verksamhet alltid skall sätta bilen i främsta rummet och att alla medlemmar skall vara välkomna vid varje arrangemang (= också ha råd att delta).

Porsche Parade är dock lite speciellt på så vis att vi som nationell klubb inte har ensamrätt på att välja plats, stil, hotell, aktiviteter, mat och allt som hör evenemanget till. Allt vägs noga av mot Porsche AGs agenda och utformas också så att vi kan locka deltagare från så många länder som möjligt. Nere i Europa ser den genomsnittlige Porsche-ägaren lite annorlunda ut än här uppe i Sverige och vi har försökt hitta en väg som passar de flesta.

När man räknar på ett arr för 500-700 personer drar det en hel del fasta kostnader som kanske inte syns för den enskilde eller när man tittar på ett enstaka kuvertpris för en middag tex. Det är därför inte rättvist att jämföra just ett kuverpris med vad vi kallar för ett dagspris.

Det här med dagspris är ett bra exempel på hur vi försökt tillgodose våra svenska klubbmedlemmar. Vi vet ingen annan parad där man tillåtits delta enstaka dagar, utan man har fått ta allt eller inget. Vi erbjuder endast dagspriser till våra egna klubbmedlemmar, för övriga nationer är det hela paraden som gäller vid anmälan.

Budgeten för Porsche Parade 2006 är pressad så långt vi kan och vi räknar på nollresultat. Alltså ingen vinst på anmälningsavgifterna, vare sig från svenska eller utländska deltagare.

För er som väljer att stå utanför evenemanget måste vi meddela att det av logistiska skäl ej heller går att ansluta som 'hang-around' för att exempelvis titta på bilarna i garaget eller på Gunnebo Slott. Paraden längs Avenyn kommer ske under Polis-tillsyn och där går det naturligtvis bra att heja på oss från åskådarplats när vi kör förbi.

Vi som arrangerar gör det helt ideellt inom ramen för klubbens verksamhet och vi hoppas naturligtvis att våra medlemmar uppskattar våra ansträngningar.

Fundera en gång till på saken och anmäl er sedan till någon dag som ni ser extra mycket fram emot

Och för att ta en jämförelse; det är inte svårt att spendera 1000kr / person vid ett justare krogbesök och under paraden har vi 3 sådana kvällar på raken! Vi vet att det ser knepigt ut att ta fullt betalt för lördagen, trots att Porsche AG och PSE står som sponsorer men på den punkten måste ni förstå att, eftersom vi lyckas ge svenska medlemmar chansen att delta utvalda dagar så kan ju inte alla komma "gratis" på endast lördagen. I detta samarr mellan klubb och företag måste vi balansera prissättningen för att jämka dagarna (lite gungor och karuseller kan man kanske säga).

Ni har väl sett att barnen deltar för billigare avgift (beroende på ålder)!

Elin Petersson för paradkommittén

Hoppas att Elins förklaring stillar era frågor.

Mvh
Stefan

P.S läs gärna diskussionen som har varit på ventilen http://www.porsche.nu
peterthelin
Posts: 11
Joined: Sat Sep 24, 2005 11:58 am

Post by peterthelin »

Tack för snabbt svar.

Jag kan berätta om en kul händelse när jag och min kamrat Erik besökte F1 på Monza. I samband med F1 körs det Porsche Super Cup. Vi ville givetvis titta i Super Cup depån.
I grinden stod en argsint Italiensk vakt, som hade hört alla ursäker som fanns från folk som ville komma in i depån.
Vi frågade snällt om vi fick komma in. Han frågade surt efter inbjudan, då hivade vi stolt fram våra PCS-medlemskort och visade pampigt baksidan med årsmärket. Den sura vakten sken upp som en sol, och släppte snabbt in oss. Där inne strök vi omkring och tittade längtansfullt på racebilarna. Mitt bland allt fanns en Porsche VIP Lounge. Samma histrioa där, fram med korten. In gled vi, tittade på storbild-TV och åt snittar och hade riktigt trvligt.
mvh
Peter
Peter
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

http://forum.porsche.nu/forum/showthrea ... ge=1&pp=10

Tydligen fanns det möjlighet att deltaga i paraden ner för avenyn för 250kr. Sista anmälningsdag var dock den 26e.

Någon som ska till Göteborg och kolla?

/Eric
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Rackarns... Flickvännen bokade en restresa till Grekland igår och jag är tyvärr borta under paraden. Hade varit jäkligt kul annars, men nu får jag gå i Bermuda shorts, vita ben och solhatt istället. Kan vara kul det med :wink:

Trevlig sommar alla

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
henkesid
Posts: 211
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:18 pm
Location: Stockholm

Post by henkesid »

ska ner till Göteborg på söndag för att kolla på Robbie Williams.

händer det nåt på bilfronten i stan då?
nån mer som ska ner?


hoj!
Henrik Sidenbladh
911T Targa -72
-=ViperGrün=-
911T Coupé -69 (sold)
-=Gulfblau=-
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Bilder från paraden för er som inte var där och kollade.
http://forum.porsche.nu/forum/showthrea ... adid=27763

Jag var och kollade på avenyn, tyckte det var dåligt med gamla bilar, 4-5 st tidiga 911or och bara en 356a, men mycket andra fina bilar :D
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Post Reply