Sjukt kul! PCS Slalom Bromma halkbana 3/7

Post Reply
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Sjukt kul! PCS Slalom Bromma halkbana 3/7

Post by Rickard M »

Idag var det PCS slalom på bromma halkbana. Väldigt bra ordnat och toppenväder! Väldigt roligt tyckte jag, som hade premiär idag, började med ett vilset smygåk på 1.19, sen 1.10 och sist 1.08...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

I Classic ställde 7 deltagare upp, varav 3 var Earlies – Erky, Rickard och Svarten. Här några actionbilder som visar att klassen inte innehåller några blyga violer. :shock: :twisted: 8)
Ola
Image
Svarten
Image
Rickard
Image
Erky
Image
Så här körde man. Erky hade nummer HC1, Tommy HC2, Rickard HC3, Svarten HC4, Ola HC5, Conrad HC6 och Robin HC7 (rätta mig om jag minns fel :oops: ).
Image

Tack vare eller på grund av mina Toyo R888 körde jag även denna gång i HR-klassen. Börjar känna mig lika lugn och trygg på jumboplatsen i denna klass som jag en gång kände mig i HC-klassen. Vet inte vem som skulle kunna hota mig. :?
Här kommer mina medtävlares snygga bilar - i startnummerordning.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Här är HR-klassens resultat.
Image

Håller med Rickard om att det är sjukt kul att köra banslalom. :D

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
User avatar
Erky
Posts: 88
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:59 pm
Location: Stockholm/Hässelby

Post by Erky »

Riktigt kul med ytterligare några Earlies. När Janne och Rickard hade fått köra in sig, kan man konstatera att det är ganska jämt mellan gammel bilarna, 2-3 sek i skillnad, så en konträff och man åker ner i resultat listan direkt !

HC6 på Hasse´s bild är en 928 !!! Kan konstatera att han (Conrad)kör fortast, så när som på ett par av R-bilarna, ganska imponerande !!

Höjdpunkten under dagen var Stefan S (den vita 911:an) som hade brutal "drifting" uppvisning.

För egen del kan jag konstatera att den ny monterade krängaren fram hade negativ inverkan på resultatet, bilen blev lite för understyrd.

Nästa chans att pröva på slalom i Stockholm är 14 augusti.

//Eric
Porsche 911 T -68
De Tomaso Pantera -72
(PCS #11479)
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Post by Homegrown »

Riktigt kul att det blivit sånt intresse i Classic. Kommer nog att ske en hel del uppdateringar i vinter.
:shock: var väl känslan när man skulle ge R- klassen på nöten, men lite plåster på såren var att man fick dagens snabbaste tid.
Tackar för fina bilder/Stefan
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
Robert Hansson
Posts: 196
Joined: Wed Mar 25, 2009 8:30 pm
Location: Smögen
Contact:

Post by Robert Hansson »

Roligt att det finns fler som gillar slalom med gammel bil :D

Har faktiskt fått förslag om att jag ska ta och skriva lite riktpunkter som ska stå som förslag till = classic grupp R (då det nu finns några gammelbilar som kör regelbundet)

Så kom med förslag till ett reglemente till gruppen som kan överlämnas till slalom utskottet

det som jag har fått fram är att gruppen ska ha följande
1 R-däck
2 gäller tom. 1989
3 inga elektroniska hjälp medel såsom ABS osv. är tillåtet

om ni vill skicka PM till mig med förslag





Robert

Image
911 -72 Rennsport
User avatar
Erky
Posts: 88
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:59 pm
Location: Stockholm/Hässelby

Post by Erky »

För att förstärka Stefans prestation med 911:an från 1975 !!(HR2 ovan som körde på 58.59) så var det med standard däck bak, sedan R däcken blivit utslitna vid "drifting uppvisningen". Så när nya R-däck är på plats undrar man hur överlägsen den gamla Porschen kommer vara gentemot resten av Porsche Sverige.

//Eric
Porsche 911 T -68
De Tomaso Pantera -72
(PCS #11479)
Post Reply