Någon som testat den här mattsatsen på ebay?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Någon som testat den här mattsatsen på ebay?

Post by jsoderbe »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0303210379

Det är jättesvårt att bestämma vilken mattsats jag ska köpa till kuppen. Jag vill inte ha en långhårig ullig sak, utan en snygg sober mattsats utan konstigheter. Måste vara bra passform. Tips?


Mvh Johan
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Har inte testat med det låter för billigt för att kunna vara bra. Tänk på att det fanns två olika mattsatser till de vanliga bilarna, T, och vissa E hade en enklare nålfilt medan S och S-utrustade bilar hade slags ullmatta med inslag av lite ljusare trådare. S-mattan är mycket snyggare och antagligen dyrare. De jag känner som fixat mattor har hamnat på kostnader upp mot 8000:- för set med vettig passform.

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Tack för svar! Tycker också det låter för billigt, men ibland behöver man höra det från någon annan för att inse sitt eget bästa! :D

Thomas, vår dansk på forumet, har köpt en S-mattsats som han är nöjd med för 475 Euro. Dock finns det tre olika att välja på, vilket gör det hela svårare. Men jag satsar nog på den varianten i alla fall.

Mvh Johan
Johannes
Posts: 2114
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Kantbanden och remmarna till bagagen kan se väldigt olika ut på vissa satser även om mattan i sig kan vara okay!

//Johannes
Post Reply