Transmission upphängning - ser inte ut som andras?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Transmission upphängning - ser inte ut som andras?

Post by Christoffer E »

Tjena,

Finns det nån som kan sprida lite ljus över vad jag har för transmissionsupphängning. Jag funderade på att byta ut gummin m.m och inser raskt att det inte ser ut som andras med de runda gummibussningarna - samtidigt ser det inte helt hemmagjort ut? Nån som vet - alt vet var man hittar bussningar?

Tack! // C ( ja - jag har bytt den där kladdiga bruna jordflätan...)

Image
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Hej Christoffer

Det är orginalupphängningar du har och dom fyrkantiga gummikuddarna går att köpa via Porschecenter, fast dom var rätt dyra 429kr + moms( 2008-02). På min 912Targa från -68 sitter det även sådanna gummikuddar i motorfästet för att dämpa vibrationer (4st har jag för mej).

/Mvh Roger
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Christoffer E »

Tack Roger,

Man kan uppenbarligen inte hoppas på internet i allt då - haha - lyckades inte hitta en enda bild med upphängning liknande min - så jag trodde det var nån specialare... Tyckte spontant att det var väl stora gummin för transmissionen som borde vinna på ganska stumt stöd?

Men nu vet jag bättre! Det är allt bra praktiskt med forumet!! :wink:
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Hej!

Du kan ju alltid kolla runt om du hittar någon som säljer den billigare! Skickar en länk till reservdelskatalogen http://www.porsche.com/all/media/pdf/or ... ATALOG.pdf bläddra fram till sid 176 där ser du delen du söker nr 34 på bilden, kolla i tabellen under så ser du reservdelsnumret. Tala gärna om vad dom kostar nu,jag har inte köpt några än :)

/mvh Roger
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

Snabbaste sättet att få fram pris på originaldelar är att leta upp reservdelsnumret i reservdelskatalogen och sedan mata in numret utan mellanslag i ferdinand.se's sökruta.

Växellådsfästet ovan kostar 536:- enligt den metoden.
Post Reply