Fick mitt COA idag. Fråga.
Fick mitt COA idag. Fråga.
Extra utrustning 416 - steering wheel with elevated hub. Det är möjligt att jag har detta, det ska jag kolla och det vore ju skoj för det har jag aldrig hört talas om. Men det som förvånar mig är att det inte står något om komfortpaket eller S-utrustning när bilen har S-paket och luftfjädringen fram, knappast eftermonterat. Var det standardspec på en E i Sverige? Liksom 15" Fuchs? Någon som vet? Övriga kommentarer på intyget?
För övrigt har jag bokat besiktningstid
/Calle
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
VW 223 Kleinbus -61
Vilken blunder! Men om trettio år kommer det bara öka på charmfaktorn...Calle wrote:Heter det inte authenticity förresten?
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Jag hittade lite info om ratt med förlängt nav och en sån har jag ju faktiskt. Skoj!
http://www.early911sregistry.org/forum/ ... tended+hub
Men jag förstår fortfarande inte varför det inte står något om S-utrustning och Fuchs?
http://www.early911sregistry.org/forum/ ... tended+hub
Men jag förstår fortfarande inte varför det inte står något om S-utrustning och Fuchs?
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
VW 223 Kleinbus -61
Re: Fick mitt COA idag. Fråga.
Luftfjädringen fram var väl standard på E modellen. 15" fuchs var nog också standard. 14" fuchs fanns som komfort tillval.Calle wrote: Men det som förvånar mig är att det inte står något om komfortpaket eller S-utrustning när bilen har S-paket och luftfjädringen fram, knappast eftermonterat. Var det standardspec på en E i Sverige? Liksom 15" Fuchs? Någon som vet? Övriga kommentarer på intyget?
/Calle
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Jag har inte hundra koll men förr sade vi att fram till 1971 var en E som en S men med svagare motor. Från 1972 var det en T med starkare motor. Sedan hade ju E-n sina konstigheter med 14" Fuchs och luftfjädring osv.
Pär
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Tack för era svar!
Då kan man gissa att S-utrustningen (bromsar, mätare, lister) samt 15-Fuchs och luftfjädring helt enkelt var standard på en E 1971. Det förklarar saken och då stämmer intyget också.
Då kan man gissa att S-utrustningen (bromsar, mätare, lister) samt 15-Fuchs och luftfjädring helt enkelt var standard på en E 1971. Det förklarar saken och då stämmer intyget också.
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
VW 223 Kleinbus -61