Underrede for Recaro Sportsitz

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
Einar Irgens
Posts: 209
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:00 pm
Location: Tromsø, Norge

Underrede for Recaro Sportsitz

Post by Einar Irgens »

Hei,

Jeg har to stk understell (underreden?) for tidlig 70-talls Recaro Sportsitz.

Jeg ønsker å bytte det høyre (pluss noen penger) mot et Recaro Sportsitz som passer i min 1973 targa.

Ideelt sett bør setet ha den brede typen cord, være svart, og ha perforert vinyl på sidene.

Det kan også være aktuelt å bytte begge understellene mot ett stk førersete hvis det er mulig å justere posisjon lengderetning på nåt sätt (f.eks. et litt eldre sete med låsbare skinner).

Image

Image

Image

Image

Understellene ser fine ut, men låsningen av vippemekanismen mangler, og delene er svetsad fast i hverandre. Jeg skal ha standardsete på høyre side og behøver ikke å kunne vippe førersetet.
Einar Irgens

1973 911E targa
User avatar
Einar Irgens
Posts: 209
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:00 pm
Location: Tromsø, Norge

Post by Einar Irgens »

Alternativ deal:

Noen som har et 72/73 sete i eldre bil og kan være interesserad av å byte i et 68-71 sete? Evt begge. Kan sende bilde på e-mail.
Einar Irgens

1973 911E targa
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Dum fråga: Är det verkligen någon skillnad på sportstolarna 70-71 och 72-73? Jag trodde det bara var nackstödet som skiljer. Sen finns det massa olika konfigiationer vad gäller material förståss. Vet att 60-tals recaro har skenorna direkt i stolen på nåt vänster.

Dessutom börjar det duka upp fina replikor både på säten och underreden.
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

tommyrecaro wrote:Dum fråga: Är det verkligen någon skillnad på sportstolarna 70-71 och 72-73? Jag trodde det bara var nackstödet som skiljer. Sen finns det massa olika konfigiationer vad gäller material förståss. Vet att 60-tals recaro har skenorna direkt i stolen på nåt vänster.

Dessutom börjar det duka upp fina replikor både på säten och underreden.
Jag har fått information om att det som skiljer mellan sportstolarna
1971-bakåt & 72-73 (förutom nackstöden & klädsel material), är att på de tidiga justerar man längdläget med en spak framför stolen, och på 72-73 på sidan utav stolen.
Vågar dock inte svära på att det är sant, men jag bedömer den tyske informatören som mycket trovärdig med "många Porsche år" bakom sig.
J
Carrera RS-73
Citroën 2CV Sahara
Subaru WRX STI
User avatar
Einar Irgens
Posts: 209
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:00 pm
Location: Tromsø, Norge

Post by Einar Irgens »

Ja, det stemmer.

I tillegg er det beslag (metallplater/gångjärn) på begge sider på de nyere setene. 60-talls Sportsitz har også beslag bare på en side, fast på venstre side både på fører- og passasjersetet.

Jeg kan også være interessert i å bytte understellene mot et replika sete fra GTS

http://www.classiccarseats.com/sports-seats.php

Gjerne et begagnat.
Einar Irgens

1973 911E targa
Post Reply