Prosjekt, Porsche 911 Targa 1968

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
Thor Krafft
Posts: 1
Joined: Sun Nov 14, 2010 12:30 pm

Prosjekt, Porsche 911 Targa 1968

Post by Thor Krafft »

Prosjektet er fortsatt til salgs...

Litt historie om bilen, det er en 911 (ikke L, S eller T) Targa. Originalfarge er Tangerine, altså litt mer oransje enn den fargen den har på bildet.
Jeg kjøpte bilen i 2001 og brukte den i tre sommere, (alltid lagra tørt innendørs om vinteren) uten å gjøre annet enn å bytte Fuchsa fra 5,5x14 til 6x15 og skifte frontlysa fra Sealed beam til europeisk standard. Motoren (130hk) og 5-trinns girkassa er originalt og virka meget bra, kassa var tight og fin og motoren starta og gikk alltid.

Etter tre sesonger bestemte jeg meg for at det var på tide med en full restaurering og bilen ble satt bort på et verksted. Ettersom nedplukkinga gikk sin gang ble det klart at det var en del mer rust enn før antatt. Gulvet var blitt bytta engang i USA men jobben var så dårlig utført at dette ble tatt ut. Kanaler er blitt kappa bort og nye kjøpt. Bakskjermene er kutta av for å reparere innerskjermer, det ble da bestemt at venstre måtte skiftes ut, ny kjøpt inn til 9500.-. Har kjøpt ny (brukt) framfanger som erstatning for den i glassfiber, nye (brukte) framskjermer, samt nye (brukte) bakfangere og skiltplate. Jeg tror jeg har alle sveisedelene som går an å kjøpe prefabrikkert. Interiøret er komplett, forseter med nakkestøtter, dørlommene er slappe samt at det er blitt kappa ut til høytalere i dørene. Ikke teppe.
Targabøylen er i urørt stand (uten antenne hullet som så mange fikk på 80 tallet).
Noen kromdetaljer har blitt lakkert sorte. Den ruller på Fuchs 6x15
Selger bilen ettersom familiesituasjonen endret seg, har ikke råd til å betale andre til å jobbe på den og har ikke tid selv... jeg har lagt ned mye penger og tid til deleleting i inn og utland. Selger bilen med stort tap med tanke på utgiftene jeg har hatt men sånn er det å selge et prosjekt i deler...
Har bilder av hvordan den var og hvordan den så ut da jeg stanset arbeidet.
Det er vanskelig å huske alt... send gjerne spesifikke spørsmål.
Chassis nummer er 1188 0255. Bil nummer 255 av totalt 268 produsert
Engine Type/ Number 901/14 / 3281549

Kom gjerne med bud!!
Post Reply