Ventiler till Fuchs

Forumet för de tekniska frågorna
User avatar
Jesse
Posts: 1412
Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
Location: Stockholm

Ventiler till Fuchs

Postby Jesse » Mon Apr 18, 2011 10:28 am

Hejsan!

Jag var nere på lokala däckverkstan och kollade om dom kunde kränga på mina nya däck på mina tidiga 5,5" Fuchsar men dom svarade att dom inte hade passande ventiler i lager och ville inte heller beställa..

Vet att detta tagits upp innan men är det någon som vet vart jag kan få tag på passande (breda) ventiler?

Tack på förhand!
Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann

Porsche 911, 1971
2.7
Silver

User avatar
Izvor
Posts: 217
Joined: Thu Sep 17, 2009 5:52 pm

Re: Ventiler till Fuchs

Postby Izvor » Mon Apr 18, 2011 2:41 pm

Jesse wrote:Hejsan!

Jag var nere på lokala däckverkstan och kollade om dom kunde kränga på mina nya däck på mina tidiga 5,5" Fuchsar men dom svarade att dom inte hade passande ventiler i lager och ville inte heller beställa..

Vet att detta tagits upp innan men är det någon som vet vart jag kan få tag på passande (breda) ventiler?

Tack på förhand!


Hej!

Jag drog bara till en større dæckfirma, det borde inte vara nån problem i Stockholm.

Izvor

HenrikW
Posts: 150
Joined: Mon Oct 12, 2009 10:21 am

Postby HenrikW » Mon Apr 18, 2011 6:22 pm

Jag tror jag har samma problem. Mina fälgar är gjorda för innerslang!

Frågade däckfirman om att montera i ventiler, men de rekommenderade slang då dessa fälgar saknar kanten där däcket "hoppar upp på".
De sa att det gick att montera slanglösa och att de oftast inte var några problem, men däcket kan släppet från fälgkanten och tömmas från luft.

Det låter inte kul att få blixtpunktering vid aktiv körning så det slutade med att jag köpte nya slangar och lade i däcken.

User avatar
Jesse
Posts: 1412
Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
Location: Stockholm

Postby Jesse » Mon Apr 18, 2011 6:55 pm

Har läst en hel del om just detta, till slut ringde jag Max på revival cars i London, han försäkrade mig att det var "säkert" att köra utan slang även i de tidiga Fuchsarna utan kant.

Ska se om jag kan hitta ventiler, annars får det böj slang!

Om någon har dålig erfarenhet av detta, hojta till!
Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann

Porsche 911, 1971
2.7
Silver

User avatar
Erky
Posts: 87
Joined: Wed Oct 22, 2008 10:59 pm
Location: Stockholm/Vällingby

Postby Erky » Sat Apr 23, 2011 8:02 am

Jag satte i slang i mina Fuchs (6"), (av samma skäl, man hade inte ventiler). Åkte till Gelleråsen för att vara med på PCS banmöte. Efter några varv fick jag punktering, hål i slangen i anslutning till ventilen. :cry:
Mina däck har ganska klena sidor så det kanske var en orsak till att slangen gick sönder under "avancerad" körning.

Bytte till slanglöst (specialbeställda ventiler).

//Eric
Porsche 911 T -68
PCS #11479

User avatar
MagnusW
Posts: 1671
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Postby MagnusW » Sat Apr 23, 2011 8:53 pm

Slang är en nödlösning. Kollar man så är maxhastighet 150 med slangar, sen blir de för varma, tror det blir friktion mellan däck och slang. Banåka och annan inspirerad körning ska man nog undvika med slang.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

User avatar
Jesse
Posts: 1412
Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
Location: Stockholm

Postby Jesse » Sat Apr 23, 2011 9:05 pm

Hittade ventiler som ska passa!

Typ 4 kr styck :D

Återkommer när jag vart hos däckgubben
Porsche 912, 1965
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann

Porsche 911, 1971
2.7
Silver

tomlin
Posts: 785
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Ventiler till Fuchs

Postby tomlin » Fri Nov 10, 2017 6:12 pm

Lyfter en gammal tråd med tips om ventiler till "deep" Fuchs:

www.miltonindustries.com
911 E 1972 hellgelb (såld)
http://www.anineeleven.wordpress.com


Return to “Early911.se - Tekniskt forum”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron