Det finns väl någon variant med galon på sidorna och textil att sitta på. Håller med om att galon är pest att sitta på men galon idag ser ut som galon gjorde då, vilket inte skinn gör. Cartex.de har det mesta i materialväg. Gör bra jobb också om man håller tummen i ögat på dem.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
peterc wrote:Det finns väl någon variant med galon på sidorna och textil att sitta på. Håller med om att galon är pest att sitta på men galon idag ser ut som galon gjorde då, vilket inte skinn gör. Cartex.de har det mesta i materialväg. Gör bra jobb också om man håller tummen i ögat på dem.
peterc wrote:Det finns väl någon variant med galon på sidorna och textil att sitta på. Håller med om att galon är pest att sitta på men galon idag ser ut som galon gjorde då, vilket inte skinn gör. Cartex.de har det mesta i materialväg. Gör bra jobb också om man håller tummen i ögat på dem.
Ja sitta på det ska man inte göra men handlar det bara om sidorna tycker jag man ska ha det om det är original och inte gå på modernt skinn.
Men det är bara mitt tyckande.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Tydligen måste man vara jättenoga med att rengöra efter blästringen. Om man inte gör rent så släpper tydligen lacken lätt.
Ok får se upp med det, verkar som om isblästring funkar ändå. Auto Paint Removal http://youtu.be/l_9nITRz--0
Har verkligen kastats mellan alternativen vad jag ska göra med bilen, men tror jag bestämt mig för att göra en 911SCRS inspirerad bil.
Blev lite fundersam om min inredning verkligen är läder, blir osäker efter det andra debaclet.
God fortsättning på er!!
Inte hunnit med så mycket, haft besök av en gubbe med vitt skägg och stor mage men iaf fixat spolarvätskemotorn som strulat lite och bytt lite smått och annat gott. Har även bråkat lite med ugnen, bytt ut ett trasigt gångjärn med en fastrostad skruv, att saker kan krångla är ju inget nytt...men störigt.
Det är inte på slagfältet man vinner kriget som sagt, uppbunkringen fortsätter.
Denna tack vare Nicklas här på forumet.
Pulverlack utr. Från USA.
Även inhandlat ett verkstadsbord med slip. Att börja från scratch tar tid. Mest "runtomkringgöra" än så länge.
Edit:Varit i kontakt med ett antal vänliga och hjälpsamma medlemmar här på forumet så jag har dribblat bort mig i alla meddelanden angående delar, om nån inte fått svar som förväntar sig det, hör gärna av er via pm.
Måste säga att som ny i Porsche världen blir man slagen av hur intresserade och hur hjälpsamma folk är, det är en stor del av varför det är så kul att hålla på. Tack!
Har hittat ett mattset som verkar hyfsat lovande, kommer från en Carrera coupe okänt år. Men vad jag förstår är det minimal skillnad, åsikter och erfarenheter mottages tacksamt. Är det värt att lägga pengar på?
Hej, det beror på vad du får betala för det. Nya mattset från tex cartex.de är att föredra om inte ett beggat är väldigt billigt. Det är lika jobbigt att montera och ett begagnat blir aldrig lika fint som ett nytt. Sedan kan det vara svårt att gömma klisterskarvar mm när man monterar andra gången.
Jag betalade runt 6000 kr på Cartex för den dyraste mattsatsen, den till -72S. Sedan finns det nya repro på ebay från 250 Euro, jag har köpt det en gång men var missnöjd med känslan i mattan. Den var för tunn, tyckte jag.
Så får du mattsatsen för kanske 1000-1500 spänn skulle jag överväga det, om den är nära nyskick. Annars inte. Men jag har haft fel förr!
jsoderbe wrote:Hej, det beror på vad du får betala för det. Nya mattset från tex cartex.de är att föredra om inte ett beggat är väldigt billigt. Det är lika jobbigt att montera och ett begagnat blir aldrig lika fint som ett nytt. Sedan kan det vara svårt att gömma klisterskarvar mm när man monterar andra gången.
Jag betalade runt 6000 kr på Cartex för den dyraste mattsatsen, den till -72S. Sedan finns det nya repro på ebay från 250 Euro, jag har köpt det en gång men var missnöjd med känslan i mattan. Den var för tunn, tyckte jag.
Så får du mattsatsen för kanske 1000-1500 spänn skulle jag överväga det, om den är nära nyskick. Annars inte. Men jag har haft fel förr!
Mvh Johan
Är Cartex bra?
Jag skulle behöva golvmattorna för framsätet i rätt "ludd-struktur" för min 77a.
Känns lite onödigt att köpa hela satsen dock...
jsoderbe wrote:Hej, det beror på vad du får betala för det. Nya mattset från tex cartex.de är att föredra om inte ett beggat är väldigt billigt. Det är lika jobbigt att montera och ett begagnat blir aldrig lika fint som ett nytt. Sedan kan det vara svårt att gömma klisterskarvar mm när man monterar andra gången.
Jag betalade runt 6000 kr på Cartex för den dyraste mattsatsen, den till -72S. Sedan finns det nya repro på ebay från 250 Euro, jag har köpt det en gång men var missnöjd med känslan i mattan. Den var för tunn, tyckte jag.
Så får du mattsatsen för kanske 1000-1500 spänn skulle jag överväga det, om den är nära nyskick. Annars inte. Men jag har haft fel förr!
Mvh Johan
Är Cartex bra?
Jag skulle behöva golvmattorna för framsätet i rätt "ludd-struktur" för min 77a.
Känns lite onödigt att köpa hela satsen dock...
De gjorde ett bra jobb på mina 1328 men försökte fakturera ett högre belopp än vi kommit överens om. När jag klagade så var det "fel faktura". Nackstöden däremot såg ut som f-n så de har jag reklamerat, undrar när jag får se dem igen? Stället är "ett hål i väggen", skulle inte vila jobba där på vintern.
Tror dock de har bra koll på vilka material som användes i vilka bilar. "Gör alla jobb åt Porsche Classic" sa de. Skickliga yrkesmän men luriga gubbar.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
jsoderbe wrote:Hej, det beror på vad du får betala för det. Nya mattset från tex cartex.de är att föredra om inte ett beggat är väldigt billigt. Det är lika jobbigt att montera och ett begagnat blir aldrig lika fint som ett nytt. Sedan kan det vara svårt att gömma klisterskarvar mm när man monterar andra gången.
Jag betalade runt 6000 kr på Cartex för den dyraste mattsatsen, den till -72S. Sedan finns det nya repro på ebay från 250 Euro, jag har köpt det en gång men var missnöjd med känslan i mattan. Den var för tunn, tyckte jag.
Så får du mattsatsen för kanske 1000-1500 spänn skulle jag överväga det, om den är nära nyskick. Annars inte. Men jag har haft fel förr!
Mvh Johan
Är Cartex bra?
Jag skulle behöva golvmattorna för framsätet i rätt "ludd-struktur" för min 77a.
Känns lite onödigt att köpa hela satsen dock...
De gjorde ett bra jobb på mina 1328 men försökte fakturera ett högre belopp än vi kommit överens om. När jag klagade så var det "fel faktura". Nackstöden däremot såg ut som f-n så de har jag reklamerat, undrar när jag får se dem igen? Stället är "ett hål i väggen", skulle inte vila jobba där på vintern.
Tror dock de har bra koll på vilka material som användes i vilka bilar. "Gör alla jobb åt Porsche Classic" sa de. Skickliga yrkesmän men luriga gubbar.
Låter bra att de kan fixa rätt mattor, ska kontakta dem om de kan fixa fram endast golvmattorna.
Hej, jag har handlat där flera gånger och tycker de funkar bra. Enda besvikelsen var när jag köpte konstläder till listerna på instrumentbrädan, som skulle vara "färdigklippta" men de måste ha druckit mycket öl den dagen de klippte mina.....
Men på det stora hela är de väldigt seriösa och har grejer som jag i alla fall upplever som 100 % lika originalgrejerna.
jsoderbe wrote:Hej, det beror på vad du får betala för det. Nya mattset från tex cartex.de är att föredra om inte ett beggat är väldigt billigt. Det är lika jobbigt att montera och ett begagnat blir aldrig lika fint som ett nytt. Sedan kan det vara svårt att gömma klisterskarvar mm när man monterar andra gången.
Jag betalade runt 6000 kr på Cartex för den dyraste mattsatsen, den till -72S. Sedan finns det nya repro på ebay från 250 Euro, jag har köpt det en gång men var missnöjd med känslan i mattan. Den var för tunn, tyckte jag.
Så får du mattsatsen för kanske 1000-1500 spänn skulle jag överväga det, om den är nära nyskick. Annars inte. Men jag har haft fel förr!
Mvh Johan
Han vill ha 250$ för setet vilket jag tror jag kan kapa lite på, sen är frågan om det passar också..
Har börjat färga om inredningen, blev lite försenad i starten då jag behövde köpa en ny färgspruta med mindre munstycke samt mer färg, men det går låååångsamt. Dock blir bra det måste jag säga, är väldigt nöjd med resultatet av det lilla som blivit klart men jag fattar ju varför firmorna som gör sånt här tar bra betalt.
Har bestämt mig för att göra hela inredningen själv då jag är helt övertygad om att det kommer bli bra, är man riktigt noggrann så blir det riktigt fint, det blir nog en arbetsvecka i timmar innan allt är klart. Nån som har koll på vad innertaket brukar vara för material? Är det samma typ av vinyl som finns på olika ställen interiört?
Edit:Tack till laderspecialisten.se som varit väldigt hjälpsamma med att dela med sig av sin kunskap.
Gissar att det är porschesjukan som gör att du kan stå ute och arbeta med bilen i det vädret
Ps såg att du fått fason på dämparen. Och omfärgningen av klädseln verkar bli riktigt bra.
/ Nicklas
911 E 2.2 Coupé, 1970, Burgundy red,. Yeah!
Member of the early 911 S registry
Member of the 911 E registry
nicklasliljegren wrote:Gissar att det är porschesjukan som gör att du kan stå ute och arbeta med bilen i det vädret
Ps såg att du fått fason på dämparen. Och omfärgningen av klädseln verkar bli riktigt bra.
/ Nicklas
Visst är det porschesjukan helt klart!
Högst på önskelistan är nu att kommunen ska godta mitt bygglov på garaget som inkluderar ändring på detaljplanen...kan va svårare än att färga vinyl det.
I brist på 3fas uttag till den nya kompressorn och därmed ingen fungerande färgspruta plus att min beställning från Ferdinand blev väldigt försenad (dom har flyttat tydligen)blir det till att fixa en del småsaker plus montera en chinspoiler, skönt att komma igång igen.
Roligt att läsa din tråd, fortsätt så! Om det någon gång känns trögt kan du kika på dom priser som begärs för fina 3,0 SC, då går det nog lättare igen!
Hylldel plus den andra dörrpanelen färdig. Den nya kompressorn gör att färgsprutan funkar bättre av nån anledning, även om den andra funkade blir det en finare dimma med denna trots samma tryck inställt!?
Men detta är en royal PITA, hade jag vetat vad jag vet nu hade jag bara gjort sätena och inte hela inredningen. Tidsödande.
1varv rengöring
1 varv lösningsmedel
1varv silikon remover
1varv slipa
Ett par varv rengöring igen.
4 varv adhesive enchancer
Minst 1varv färggrunda med svamp.
3 varv färgspruta med lika många varv med hårtorken
3 varv leather finish (klar lack) +hårtork.