Tack! Jo jag har sett att dom ökat i värde:) men största motivationen just nu är att ha den redo tills sommaren är här.Trenoll wrote:Roligt att läsa din tråd, fortsätt så! Om det någon gång känns trögt kan du kika på dom prise7r som begärs för fina 3,0 SC, då går det nog lättare igen!
Lycka till och glad påsk!
Mats
Nu har jag gjort det!!
Re: Nu har jag gjort det!!
-
- Posts: 263
- Joined: Mon Nov 15, 2010 8:07 pm
- Location: Stockholm
Re: Nu har jag gjort det!!
Har precis fått tillbaka bilen med en helrenoverad insprutningspump - nu åker jag väsentligt snålare (drar nästan som en miljöbil om det inte vore för blyfoten). Får du tillfälle får du komma över och sparka lite däck och köra en vända.
mvh Nicklas
mvh Nicklas
911 E 2.2 Coupé, 1970, Burgundy red,. Yeah!
Member of the early 911 S registry
Member of the 911 E registry
Member of the early 911 S registry
Member of the 911 E registry
Re: Nu har jag gjort det!!
nicklasliljegren wrote:Har precis fått tillbaka bilen med en helrenoverad insprutningspump - nu åker jag väsentligt snålare (drar nästan som en miljöbil om det inte vore för blyfoten). Får du tillfälle får du komma över och sparka lite däck och köra en vända.
mvh Nicklas
Låter som om du tar ditt miljöansvar:D
Farbrorn Polisen tog bort en del vikt från min fot häromåret, men märkligt nog blir den snabbt tung igen så det är bra om din bil väger upp om nu min bolmar ordentligt.
Däcksparkning är min specialitet så räkna med att jag dyker upp så småningom, kanske får boka en registreringsbesiktning snart Slog mig precis att det kanske är väntetid, men om jag säger Porsche 911 borde förturen vara given va!?
Re: Nu har jag gjort det!!
Registreringsbesiktning bokad 29 april, bara hålla tummarna. Mina enda bekymmer är om ljusen är rätt inställda och om jag kan få anmärkning på att kopplingen är lite dålig/dåligt inställd. Kan inte avgöra själv vad problemet är, lite svår att få iväg från stillastående, väl igång inga problem.
Fortsätter med infärgningen, här en bild på problem man kan få med vinyl. Färgen fäster superbra förutom på ett ställe, bara glider på ytan, måste missat med lösningsmedlet. Får börja om där
[/img]
Fortsätter med infärgningen, här en bild på problem man kan få med vinyl. Färgen fäster superbra förutom på ett ställe, bara glider på ytan, måste missat med lösningsmedlet. Får börja om där
[/img]
Re: Nu har jag gjort det!!
Gör rent ytan med industriavfettning, därefter slipa ytan med fint våtslip-papper & avfetta igen, sen ska du se att färgen fastnar.olahed wrote:Registreringsbesiktning bokad 29 april, bara hålla tummarna. Mina enda bekymmer är om ljusen är rätt inställda och om jag kan få anmärkning på att kopplingen är lite dålig/dåligt inställd. Kan inte avgöra själv vad problemet är, lite svår att få iväg från stillastående, väl igång inga problem.
Fortsätter med infärgningen, här en bild på problem man kan få med vinyl. Färgen fäster superbra förutom på ett ställe, bara glider på ytan, måste missat med lösningsmedlet. Får börja om där
[/img]
____________________
Porsche 911T targa 1971
Ferrari 360 Spider
Ferrari 308 GTS QV
Lotus Europa Twincam Special (under renovering)
Fiat 600 D
Laverda 750 SF1
Porsche 911T targa 1971
Ferrari 360 Spider
Ferrari 308 GTS QV
Lotus Europa Twincam Special (under renovering)
Fiat 600 D
Laverda 750 SF1
Re: Nu har jag gjort det!!
Jo det är typ så jag kommer göra, får hoppas det funkar.Gör rent ytan med industriavfettning, därefter slipa ytan med fint våtslip-papper & avfetta igen, sen ska du se att färgen fastnar.
Re: Nu har jag gjort det!!
Chin spoilern är iaf på sen ett tag.
[/img]
[/img]
Re: Nu har jag gjort det!!
[/img]
Spurtar inför sommaren, äntligen ryggstödet till förarsätet klart (det ljusa området till höger är inte ofärgat, blänker bara så det ser så ut)
Blev tvungen laga en platscover till stolen som inte gick att köpa.
Fuktspärr till dörrpanel på ingång.
Re: Nu har jag gjort det!!
Re: Nu har jag gjort det!!
Last edited by olahed on Tue May 05, 2015 11:02 pm, edited 1 time in total.
Re: Nu har jag gjort det!!
Gött var ordet! Grattis!olahed wrote:Gött!!! Utan anmärkning!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Re: Nu har jag gjort det!!
Grattis!! Jag sitter som på nålar själv, min cab är fortfarande kvar hos min kompis som skulle fixa de sista problemen på den. Han lovade att jag skulle få den nu i helgen!
Oljeläckaget kan komma var som helst ifrån. Det rinner uppifrån och ner, vilket är en självklarhet. Men därför skulle jag börja uppifrån, med termostathus osv, innan jag rev ner motorn.
Mvh Johan
Oljeläckaget kan komma var som helst ifrån. Det rinner uppifrån och ner, vilket är en självklarhet. Men därför skulle jag börja uppifrån, med termostathus osv, innan jag rev ner motorn.
Mvh Johan
Re: Nu har jag gjort det!!
Tackar! Nu är det bara resten kvar.felix83 wrote:Gött var ordet! Grattis!olahed wrote:Gött!!! Utan anmärkning!
Re: Nu har jag gjort det!!
Tack! Ska göra det när jag väl tar tag i det, än så länge är det bara ett litet läckage som tur är.jsoderbe wrote:Grattis!! Jag sitter som på nålar själv, min cab är fortfarande kvar hos min kompis som skulle fixa de sista problemen på den. Han lovade att jag skulle få den nu i helgen!
Oljeläckaget kan komma var som helst ifrån. Det rinner uppifrån och ner, vilket är en självklarhet. Men därför skulle jag börja uppifrån, med termostathus osv, innan jag rev ner motorn.
Mvh Johan
Ja det finns ju skönare saker att sitta på än nålar så håller tummarna att du snart sitter bättre:)
Re: Nu har jag gjort det!!
Hittar lite smått och mindre gott på bilen som behöver åtgärdas, ryggstöden bak sitter inte fast. Är det meningen att man ska spänna fast dom med remmen som sitter på baksidan nånstans eller ska man dra åt skruven i fästet bara eller?
Sen undrar jag om Ljuddämpar straps:en, ska dom inte fästas nånstans eller sitter dom bara runt Ljuddämparen???trodde dom skulle fästas bak i bilen för stabilitet men hittar inget sånt.
Sen undrar jag om Ljuddämpar straps:en, ska dom inte fästas nånstans eller sitter dom bara runt Ljuddämparen???trodde dom skulle fästas bak i bilen för stabilitet men hittar inget sånt.
Re: Nu har jag gjort det!!
Varje ryggstöd brukar ha en läderrem som man knäpper fast med en tryck-knapp i "hatthyllan" bakom ryggstödet. I nedfällt läge fungerar ryggstödet som en lasthylla för extra bagage. Själv har jag alltid mina ryggstöd nedfällda då min bil bara är registrerad för en passagerare.olahed wrote:ryggstöden bak sitter inte fast. Är det meningen att man ska spänna fast dom med remmen som sitter på baksidan nånstans eller ska man dra åt skruven i fästet bara eller?
m v h Henrik
Re: Nu har jag gjort det!!
Som ska sitta runt ett fäste mellan ljuddämparen och motorn. Fästen sitter skruvat i motorfästet.olahed wrote: Sen undrar jag om Ljuddämpar straps:en, ska dom inte fästas nånstans eller sitter dom bara runt Ljuddämparen???trodde dom skulle fästas bak i bilen för stabilitet men hittar inget sånt.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: Nu har jag gjort det!!
Tack!Varje ryggstöd brukar ha en läderrem som man knäpper fast med en tryck-knapp i "hatthyllan" bakom ryggstödet. I nedfällt läge fungerar ryggstödet som en lasthylla för extra bagage. Själv har jag alltid mina ryggstöd nedfällda då min bil bara är registrerad för en passagerare.
m v h Henrik
Jag saknar "knapparna" i hyllan, remmen sitter nu fast i en knapp bakom ryggstödet. Antar det är meningen att fästa dom där när stödet är nerfällt. Men kanske gör som du då eftersom min också bara är reggad för förare+1 passagerare.
Re: Nu har jag gjort det!!
Som ska sitta runt ett fäste mellan ljuddämparen och motorn. Fästen sitter skruvat i motorfästet.
Visste jag sett det nånstans men har inte hittat det sen, nu åker sportdämparen på då. Tack!
Re: Nu har jag gjort det!!
Håller på att funderar på lite tokigheter "vid sidan om" SC:n, undrar hur mycket en begagnad 930 motor från mitten av 80 talet kan kosta, hittar knappt några till salu på nätet. Naturligtvis skicket helt avgörande men vad får man räkna med att betala för en normalt använd 930 motor är frågan. Erfarenheter mottages tacksamt.
Re: Nu har jag gjort det!!
60 vore billigt, 100 kanske.olahed wrote:Håller på att funderar på lite tokigheter "vid sidan om" SC:n, undrar hur mycket en begagnad 930 motor från mitten av 80 talet kan kosta, hittar knappt några till salu på nätet. Naturligtvis skicket helt avgörande men vad får man räkna med att betala för en normalt använd 930 motor är frågan. Erfarenheter mottages tacksamt.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: Nu har jag gjort det!!
Ok då var det ungefär som jag trodde tack.60 vore billigt, 100 kanske.
Re: Nu har jag gjort det!!
olahed wrote:Ok då var det ungefär som jag trodde tack.60 vore billigt, 100 kanske.
Det kanske kan vara värre än så, vet inte vad de vansinniga priserna på bilar gjort med priserna på motorer. Fina turbobilar går ju för 1.5 nu.
Men om du ska hinka i en turbomotor så tänk på att du behöver dumpa 20-30 i lådan för att den ska hålla ihop i längden.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: Nu har jag gjort det!!
Hade inte tänkt stoppa in den i SC:n, har ju Porschefeber bigtime, den 2 cylindriga motorn bakom ögonen har alldeles för mycket tid att fundera på olika alternativ eftersom jag är föräldraledig.MagnusW wrote:
Det kanske kan vara värre än så, vet inte vad de vansinniga priserna på bilar gjort med priserna på motorer. Fina turbobilar går ju för 1.5 nu.
Men om du ska hinka i en turbomotor så tänk på att du behöver dumpa 20-30 i lådan för att den ska hålla ihop i längden.