Urban outlaw

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW »

Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Re: Urban outlaw

Post by Homegrown »

Ser ut som kalla däck för mycket bromskraft i bak och dålig framförhållning i körningen gör att inbromsningen för släpet och mötande bilar blir riktigt obra 8)
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
User avatar
peterc
Posts: 1175
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Urban outlaw

Post by peterc »

Kalla däck var det kanske? Han fick nog lite ånger och släppte upp gasen lite häftigt, eller så bromsade han rent av. Svårt att reda ut en sån situation om man beter sig så dumt på allmän väg.
Han träffade ju något billigt i alla fall. Hade varit synd om han tagit pagodan också. :D
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Re: Urban outlaw

Post by HenrikL »

MagnusW wrote:Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
Förhoppningsvis är det olagligt och bevisläget borde vara utmärkt med filmen. Kan man hoppas på att Mr Walker kommer tappa tvålen i duschen på ett correctional facility framöver?
User avatar
peterc
Posts: 1175
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Urban outlaw

Post by peterc »

HenrikL wrote:
MagnusW wrote:Det man kan säga om händelsen är väl att man inte ska gå över på vänster sida för att köra om när man inte ser vad som finns där... Misstänker att det är förbjudet att köra över heldraget även i USA?
Förhoppningsvis är det olagligt och bevisläget borde vara utmärkt med filmen. Kan man hoppas på att Mr Walker kommer tappa tvålen i duschen på ett correctional facility framöver?
Elakt :|
Jag tycker han fått straff nog nu, uthängd på "sociala media" för klanteri.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Re: Urban outlaw

Post by HenrikL »

peterc wrote: Elakt :|
Jag tycker han fått straff nog nu, uthängd på "sociala media" för klanteri.
För en kille som stoltserar med hur "outlaw" han är vore det väl snarast en merit att få skaka galler ett tag?
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by henca »

HenrikL wrote:För en kille som stoltserar med hur "outlaw" han är vore det väl snarast en merit att få skaka galler ett tag?
Om jag förstått saken rätt så syftar "outlaw" i "Urban Outlaw" inte på några kriminella MC-gäng eller liknande. I stället åsyftas betydelsen "A rebel; a nonconformist: a social outlaw." (se t ex http://www.thefreedictionary.com/outlaw ).

D v s han vill poängtera att han går sin egen väg när det gäller klädstil, utseende och modifieringar av bilar. Denna egna väg kan av många ses som kontroversiell och han är nog medveten om att han inte är populär i alla läger.

Man kan tycka vad man vill om att bygga om bilar så att de inte längre är i originalskick. Man kan också tycka vad man vill om en "inspirerad körning" som resulterar i en krasch på allmän väg. Men mest av allt tycker jag nu synd om en person som kvaddat en av sina favoritbilar. Det handlar ju ändå om hans bil som han byggt precis så som som han vill ha den, vad andra tycker om den bilen eller om honom är inte relevant.

m v h Henrik
User avatar
bsimonson
Posts: 114
Joined: Sun Sep 05, 2010 10:06 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by bsimonson »

+1
Björn Simonson

1980 911 SC - Insta: @911scowner
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by felix83 »

What he said...
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW »

Vi brhöver nog inte vara för ledsna, skadorna såg inte "livshotande" ut och han har nog råd att fixa till den igen! :)
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Poppe
Posts: 342
Joined: Wed Aug 09, 2006 10:15 pm

Re: Urban outlaw

Post by Poppe »

Han är gigantiskt duktig på marknadsföring och en del av hans bilar ser trevliga ut men det är ju inget riktigt ryt i maskinerna.

Lite trött på när man bara tittar på ytan och inte lägger krut på maskin mm.

Ser bilen race/banpreppad ut ska den svara upp till förväntningarna på bana med, inte bara på foto.

Det är bara yta. Typiskt USA även om han är engelsman. Går fetbort för min del.

Köra verkar han inte kunna heller..
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW »

Föraren i Pagodan tycker diskutionen spårat ut lite.

Här skriver han från sin synvikel:
http://www.slmarket.com/a-closer-look-a ... expecting/
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Urban outlaw

Post by tomlin »

Momo har hakat på.

http://magnuswalker.momo.com/
User avatar
Dutch
Posts: 417
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Urban outlaw

Post by Dutch »

tomlin wrote:Momo har hakat på.

http://magnuswalker.momo.com/
Då blir det Moto-Lita för mig i framtiden.
Har redan ett centrum

Bosse
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
Johannes
Posts: 2085
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Re: Urban outlaw

Post by Johannes »

Greppet tjockare, okay en annan spec än standard. Men har de använt kasserat skinn för att få den att se trasig ut? Hur som helst inget för mig...
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Urban outlaw

Post by tomlin »

Hot Wheels vill också vara med på framgångståget.

http://magnuswalker911.blogspot.se/2015 ... heels.html
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Re: Urban outlaw

Post by tomlin »

User avatar
gtBen
Posts: 836
Joined: Mon Sep 08, 2008 10:26 pm
Location: Mönsterås

Re: Urban outlaw

Post by gtBen »

krak.JPG
krak.JPG (24.2 KiB) Viewed 11540 times
@lagteknik
User avatar
peterc
Posts: 1175
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Urban outlaw

Post by peterc »

Ja så skulle man kunna uttrycka det.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Poppe
Posts: 342
Joined: Wed Aug 09, 2006 10:15 pm

Re: Urban outlaw

Post by Poppe »

Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Selu
Posts: 42
Joined: Mon Aug 10, 2015 9:30 pm
Location: Stockholm

Re: Urban outlaw

Post by Selu »

Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)
Poppe
Posts: 342
Joined: Wed Aug 09, 2006 10:15 pm

Re: Urban outlaw

Post by Poppe »

Selu wrote:
Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)

Det beror ju såklart på vad man jämför med :wink:
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW »

Selu wrote:
Poppe wrote:Nä jag är inte imponerad, de kanske kan få till bättre sång i maskin i spelet för i verkligheten låter bilen väldigt trött och tråkig..

http://youtu.be/xQcjM6cKxdU

Snygga fälgar och coola dekaler impar inte när bilen/motorn inte levererar. Handlar mer om image och smart marknadsföring för att tjäna pengar än snabba bilar.

Surt!!
Tyckte den verkade gå riktigt bra i videon. Älskar ljudet av 66mm veven. Ingen som har en 956 vev liggandes? :)
Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Selu
Posts: 42
Joined: Mon Aug 10, 2015 9:30 pm
Location: Stockholm

Re: Urban outlaw

Post by Selu »

MagnusW wrote: Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
Intressant, men antar det blir special-kolvar för vettig kompression och kammar då? 930/x känns ju annars som bättre utgångspunkt med bättre block och 9-bultat för att bygga en högvarvig motor. Uppenbarligen funkade det bra att varva 8k med SCRS med 70mm.
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Urban outlaw

Post by MagnusW »

Selu wrote:
MagnusW wrote: Med ett turbo 3.0, eller carrera 3.0, block så passar en 66mm vev rakt in och ger en short stroke 2.8. det går att kombinera med 98mm cylindrar för en kortslagig 3.0a. Tål att varvas högt med rätt moddar.
Intressant, men antar det blir special-kolvar för vettig kompression och kammar då? 930/x känns ju annars som bättre utgångspunkt med bättre block och 9-bultat för att bygga en högvarvig motor. Uppenbarligen funkade det bra att varva 8k med SCRS med 70mm.
För det är coolt!
Med en 66mm vev kan man komma över 8000, med marginal...

Med ett vevhus från en SC kan du slänga in en GT3 vev istället, mycket bättre egentligen.

Men ska det varvas så kostar det, oavsett utgångsmaterial.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply