I augusti är det Tunnel Raiders i Stockholm, klassiska sportbilar kör från Sickla till Lidingö, huvuddelen kommer nog vara Porschar
https://www.facebook.com/events/243831932786624/?ti=icl
Tunnel Raiders - Stockholm
- scarlet9elf
- Posts: 88
- Joined: Thu Oct 15, 2015 12:22 pm
Tunnel Raiders - Stockholm
Jacob
---------------------------------------
Porsche 911S-motor 1967 - 960287 letar matching bil
Porsche 911T Coupe 1970
Porsche 911 Carrera 1987
Porsche 964 Carrera RS 1992
Porsche 964 Cabriolet Werks Turbo Look 1992
Porsche 968 ClubSport 1993 - Såld!
---------------------------------------
Porsche 911S-motor 1967 - 960287 letar matching bil
Porsche 911T Coupe 1970
Porsche 911 Carrera 1987
Porsche 964 Carrera RS 1992
Porsche 964 Cabriolet Werks Turbo Look 1992
Porsche 968 ClubSport 1993 - Såld!
-
- Posts: 248
- Joined: Fri Jan 06, 2006 9:23 am
- Location: Bålsta
Re: Tunnel Raiders - Stockholm
Låter kul,
Jag kommer med
Jag kommer med
Niklas Granath
Porsche 911 Coupe 1974
Chevrolet BelAir Restomod 1955
Porsche 911 Coupe 1974
Chevrolet BelAir Restomod 1955
Re: Tunnel Raiders - Stockholm
Är det bra väder så kommer jag nog! Tunnlar är ju alltid trevligt.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
-
- Posts: 248
- Joined: Fri Jan 06, 2006 9:23 am
- Location: Bålsta
Re: Tunnel Raiders - Stockholm
Hej
Nyss hemkommen från kvällens träff. Vi spelade in en kort video med hjälp av telefonen om ni vill åka med från Sickla köpkvarter till Lidingö. Tyvärr är inte hela resan med men håll tillgodo från Essingebroarna
https://youtu.be/xjNQk0dmeBo
Nyss hemkommen från kvällens träff. Vi spelade in en kort video med hjälp av telefonen om ni vill åka med från Sickla köpkvarter till Lidingö. Tyvärr är inte hela resan med men håll tillgodo från Essingebroarna
https://youtu.be/xjNQk0dmeBo
Niklas Granath
Porsche 911 Coupe 1974
Chevrolet BelAir Restomod 1955
Porsche 911 Coupe 1974
Chevrolet BelAir Restomod 1955
Re: Tunnel Raiders - Stockholm
Såg ju trevligt ut.
Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: Tunnel Raiders - Stockholm
Om jag minns rätt så var det i samband med att jag bytte oljetrycksgivaren som jag köpte en extra kort ringnyckel med stort gap. Kanske var det en 22 mm ringnyckel som är ungefär lika lång som en 17 mm normal ringnyckel eller något i den stilen.MagnusW wrote:Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
I fall du vill kan jag kolla upp exakt vad det är för ringnyckel, jag minns att jag googlade efter korta ringnycklar och att jag sedan åkte till någon verktygsbutik i Örebro där jag ändå nästan hade vägarna förbi. När min kraft att dra ringnyckeln sedan inte räckte till för att lossa givaren använde jag en skruvmejsel som hävarm längst ut på ringnyckeln.
m v h Henrik
PS Det var en väldigt trevlig film från Tunnel Raiders och det är inte min avsikt att kapa tråden med tekniska problem och deras lösningar. DS
Re: Tunnel Raiders - Stockholm
Jag hann upptäcka att den givare jag skulle byta till ej passar utan adapter. Försöker få dit en tidigt givare på en 3.6 motor och mellan 3.2 och 3.6 motorn så ändrades givaren från M10 till M18. Så jag får väl stå ut med att mätaren visar dubbla trycket.henca wrote:Om jag minns rätt så var det i samband med att jag bytte oljetrycksgivaren som jag köpte en extra kort ringnyckel med stort gap. Kanske var det en 22 mm ringnyckel som är ungefär lika lång som en 17 mm normal ringnyckel eller något i den stilen.MagnusW wrote:Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
I fall du vill kan jag kolla upp exakt vad det är för ringnyckel, jag minns att jag googlade efter korta ringnycklar och att jag sedan åkte till någon verktygsbutik i Örebro där jag ändå nästan hade vägarna förbi. När min kraft att dra ringnyckeln sedan inte räckte till för att lossa givaren använde jag en skruvmejsel som hävarm längst ut på ringnyckeln.
m v h Henrik
PS Det var en väldigt trevlig film från Tunnel Raiders och det är inte min avsikt att kapa tråden med tekniska problem och deras lösningar. DS
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79