...

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Guest

...

Post by Guest »

....
Last edited by Guest on Thu Jan 11, 2007 7:47 pm, edited 1 time in total.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Gissar att det här inte är riktigt är den sort anekdot du fiskar efter, men i brist på annat så gör jag ett försök att bryta isen då. Okej?

I slutet på förra veckan, natten mot fredag närmare bestämt så började min gravida tjejs värkar komma tätare och tätare, då det var barn nummer två som var på gång så tog vi det små coolt då vi vid det här laget ansåg oss vara lite av experter på området. Till slut var det dock dags att åka till BB. Exakt 02:20 går vi ner i vårt garage på Odengatan, jag får plötsligt ordern: "Kör utav bara helvete!". 02:37 är vår unge född och ligger och suger på morsans tutte inne på Danderyds sjukus(!).

PS För den som inte är bekant med vägsträckningen kan man tillägga att Sthlm - Danderyd i värsta fall under rusningstrafik kan ta en halvtimme att avverka. Något jag, som helt saknar ambitioner att leka barnmorska, var ganska glad att vi slapp uppleva.

PS II Om någon nyligen åkt förbi Danderyds sjukhus och förundrats över dom ganska missprydande hjulspår som plöjt över gräsmattan i närheten av den ordinarie entren så kan jag medela att jag vet vem som gjorde dom. Sjukhuset får förövrigt skylla sig själva eftersom dom skyltar så jävla dåligt till själva BB ingången. :wink:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Gratulerar till barnet och en bra tid Sthlm - Danderyd!
:D
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Guest

jamen det var ju en topstory!

Post by Guest »

....
Last edited by Guest on Wed Dec 13, 2006 7:31 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

Grattis Jonas!!!

:D :D :D
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
User avatar
hög komp
Posts: 143
Joined: Fri Aug 12, 2005 10:27 pm
Location: Falköping

Post by hög komp »

Grattis Jonas!

Hur gick det med Porschen? ni åkte väll.....



/Benny
Last edited by hög komp on Wed Nov 22, 2006 9:41 pm, edited 1 time in total.
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Grattis Jonas! :D

Hoppas att allt är bra med er all och att du inte lämnade mer efter dig på gräsmattan än bara hjulspår när du körde över kantstenen. Jag kan kolla i när jag ska dit med Anna, fast det blir först i maj.

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

alf3001 wrote:Grattis Jonas! :D

Hoppas att allt är bra med er all och att du inte lämnade mer efter dig på gräsmattan än bara hjulspår när du körde över kantstenen. Jag kan kolla i när jag ska dit med Anna, fast det blir först i maj.

-ALF
HA! Grattis ALF!!! :D :D :D

PS. Nu måste du nog i alla fall skaffa en bil till... DS.
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
User avatar
patrik_o
Posts: 359
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:27 pm

Post by patrik_o »

GRATTIS till barnet !!
911T 2.4 1972 Aubergine
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Grattis Jonas!

Ska bli spännande och höra Alfs kommande anektdot..... :D

Claes
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Jonas!
Även jag vill säga grattis till dig och din tjej.
Jag är ju i den åldern då man börjar samla på barnbarn (har fyra stycken) och det är lika kul varje gång. Men det är viktigt att man ger dem goda vanor redan från början :wink: .
Exempel på hur man kan ge barn alt barnbarn en känsla fö vad som är vackert ser du här. Det är minstingen Frida som smeker plåten.
Image

// Hasse
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Ha ha ha... vilken kul tråd dethär blev!

Ja, jag försöker övertala min tjej att vi ska köpa en kärra till men hon är skeptisk och min förslag faller sällan i god jord. Några förslag någon?

Min anekdot blir nog inte så fartfylld som Jonas eftersom jag är fullständigt livrädd för sjukhus. Det blir nog Anna som kör in mig avsvimmad av skräck i passagerarsätet :roll:

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

Kan väl göra några bidrag även om inte detta stället mig i bra dager...

911an

Köpte min bil en kall och snörik februari dag. Resan hem var på ungefär 45 mil. När jag hade betalat säger säljaren "ja, jag hoppas att den startar. Jag har inte kör den på fyra år...". Åker hem med en obesiktigad bil. Värmen var ju bara att glömma. Under färden får bilen nåt smått irriterande fel som visar sig så att bilen dör hela tiden efter ett tags körning. Man fick vänta ett tag så den kallnade sen kunde man köra igen. En av mina längsta natten någonsin, nästan...

944 turbo

Hade haft körkortet i någon vecka och fått min första bil. Rattade bilen mot karlstad från skövde. Efter Mariestad skulle jag "toppa" kärrran. Gav plattan det stumma benet. Efter en fembilsomkörning var jag uppe en bit över 230 knyck. en svag böj närmar sig. Ser till min fasa att långt där framme står det inte mindre än tre polisbilar med blåljus. Bromsar något jävulusiskt .Hänger som en sprattelgubbe i bältet. Får ner bilen lagstadgad hastighet. När jag passerar ser att det är en viltolycka som intresserar polisen. Men den ångest och panik som for igenom mitt 18åriga huvud under de sekunderna var enorm.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Tack för alla grattulationer, sorry för att delvis pajat tråden Kjell. Och grattis Alf, nu när vi endå är i farten!
Hasse Targa 72 wrote:... det är viktigt att man ger dem goda vanor redan från början
Jag tror det kommer gå bra, jag har ju redan indoktinerat barn nr 1, så det kommer nog gå av sig självt. Kolla bif bild tagen 20 sekunder efter det att storebror förstagången träffar lillebror ...
Image
"Du kan få låna den här fina!"
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Guest

bra

Post by Guest »

Jonas Y wrote:Tack för alla grattulationer, sorry för att delvis pajat tråden Kjell. Och grattis Alf, nu när vi endå är i farten!
Hasse Targa 72 wrote:... det är viktigt att man ger dem goda vanor redan från början
Jag tror det kommer gå bra
Last edited by Guest on Wed Dec 13, 2006 7:30 pm, edited 1 time in total.
User avatar
insw
Posts: 345
Joined: Sun Aug 14, 2005 8:02 pm

Post by insw »

När mina tjejer var små så ville en av dom låna Porsche när hon "blev stor" såg framför mig när bärjaren ringer och säger kan du komma och hämta din bil eller ska vi ta den direkt till skroten.

Så vi gjorde en deal redan på 90 talet, dottern frågade mig när jag är lika gammal som mamma för jag låna bilen då rå, hmmm huvudräkning i garaget, då är jag.... 78, yess deal
Post Reply