har en bil som varit i dvala ca 14 år, anledningen till att den vart bort ställd (2006)var för att bränsle pumpen la av och efter jag hade bytt pump gick bilen inte riktigt rent samt att man vart med hus o.s.v pumpen jag monterade dit var en Bosch 044 ( enligt säljaren skulle den funka till K-jet)
I fjol började jag ta tag i bilen igen, men jag får den inte att gå riktigt bra samt är den fortfarande svårstartad....
Alla tips är välkomna
detta är vad jag gjort:
* tömt tanken och rengjort filtret i tanken fyllt på med fräsch bränsle bytt bränslefilter ( självklart har jag kört fram nytt bränsle)
* bytt " hylsorna" i insugen och o-ringarna samt o-ringarna till spridarna insugspackningar och alla bränsleslangar jag kunnat se.
* bytt "luftburkshuset" då min hade spruckit
* bytt brytare, fördelarlock ( fördelarlocket för 14 åren) nya tändkablar nya stift
* provat lyfta vågen ett flertal gånger
frågan om en Bosch 044 är för klen?
eller är det något annat bränsle/tändproblem??
Idag när jag startade upp bilen efter 10 min startförsök så tog jag bilen till besiktningen (blanka papper ) då var CO:n på 1.06
svårstartad och missar ibland= åtgärdat....
svårstartad och missar ibland= åtgärdat....
Last edited by helge632 on Thu Jun 18, 2020 4:06 pm, edited 1 time in total.
/Lindgren
911s-74
instagram: lindgren_old_porsche911s
911s-74
instagram: lindgren_old_porsche911s
Re: svårstartad och missar ibland
CO på 1,06 låter lite lågt för våra bilar. Om jag inte missminner mig så är runt 3% bättre, de mår bra av att gå lite fetare.
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Re: svårstartad och missar ibland
044an borde funka, du kan alltid mäta flödet. Finns en "blå" bok från Bosch som täcke k-jet bra, man brukar kunna hitta den som pdf på nätet. Tror jag har den någonstans.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: svårstartad och missar ibland
Ett tillägg har kollat trycket på bränslepumpen idag och det är ca 5,5 bar vilket bör vara godkänt,
När jag stänger Tändningen ( B-pumpen) tappar jag trycket rätt fort.... tar ca 1 min så är trycket mellan filtret och insprutningshuvudet 0 bar
någon som vet vad retur trycket ska vara?
När jag stänger Tändningen ( B-pumpen) tappar jag trycket rätt fort.... tar ca 1 min så är trycket mellan filtret och insprutningshuvudet 0 bar
någon som vet vad retur trycket ska vara?
/Lindgren
911s-74
instagram: lindgren_old_porsche911s
911s-74
instagram: lindgren_old_porsche911s
Re: svårstartad och missar ibland
Du ska ha typ 2 bar kvar efter 20 minuter. Din 044 kanske saknar backventil? Den är ju inte gjord för k-jet.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: svårstartad och missar ibland= åtgärdat....
kompletterings fråga ang. CO ... ställde upp CO:n från 1.06 till 3,6 och bilen vart mycket rappare och trevligare vid gaspådrag,
men en fråga till er... 3,6 är det lämpligt?' eller ni som kan och vet ska man öka lite till låta Det vara eller minska lite vad är lämpligt för våra bilar? (2,7)
men en fråga till er... 3,6 är det lämpligt?' eller ni som kan och vet ska man öka lite till låta Det vara eller minska lite vad är lämpligt för våra bilar? (2,7)
/Lindgren
911s-74
instagram: lindgren_old_porsche911s
911s-74
instagram: lindgren_old_porsche911s
Re: svårstartad och missar ibland= åtgärdat....
Ja rätt lämpligt. Har för mig 1.0 är fabriksinställningen men den går mycket bättre mellan 2-4 någonstans.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: svårstartad och missar ibland= åtgärdat....
CO halten skall vara 1,5 till 2,5 på en -74
- Attachments
-
- DSC_1588_minskad.jpg (978.48 KiB) Viewed 4318 times