Ungefär 1995 blev motorn som nu står i min 1973 targa totalrenoverad hos Stigs garage. Vilka pinnbulter var det den tiden vanligt att använda? Skulle man oavsett måste byte dom ved en ny renovering? Den er inte gått långt sedan dess, max 5000 mil.
Einar
Pinnbultar på motorbygge från 1995
- Einar Irgens
- Posts: 210
- Joined: Fri Apr 17, 2009 2:00 pm
- Location: Tromsø, Norge
Re: Pinnbultar på motorbygge från 1995
Problemet med pinnbultarna kom väl med 2,7-orna. Du behöver nog inte oroa dig. Renoverar du, är ett byte av bultarna ingen större kostnad i sammanhanget. Om du sköter servicen och inte piskar den på bana har du kanske 20.000 mil till nästa renovering. Sov gott.
Re: Pinnbultar på motorbygge från 1995
Det var vanliga stål-skruvar på en 2.4, de är det inget problem med och återanvändes troligen. Det vore standard idag också att använda stålskruvar på en 2.4a.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: Pinnbultar på motorbygge från 1995
Insatsgängor skulle jag sätta i om det inte sitter sådana där redan.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
- Einar Irgens
- Posts: 210
- Joined: Fri Apr 17, 2009 2:00 pm
- Location: Tromsø, Norge
Re: Pinnbultar på motorbygge från 1995
Lånar tråden lite för egen del
Var köper man pinnbultar bäst idag till en 2.7 Carrera motor? Också vilken typ är att föredra
Var köper man pinnbultar bäst idag till en 2.7 Carrera motor? Också vilken typ är att föredra
-72 ex racer