köpa från usa.

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Guest

köpa från usa.

Post by Guest »

det gjorde jag en gång.(1985)
Ringde på pärlan,fick bilder,"runs good,looks good".betalade.
efter många påtryckningar,kom äntligen...
fel årsmodell,fel fordon..det gick ej att förtulla/besikta ,då den var för ny.
så det var bara att riva allt och ta in som skrot...
kjell.
Last edited by Guest on Fri Jan 26, 2007 12:46 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Re: ja fan va smart!

Post by Harry »

kjellas wrote:golddiggers!

fan va smart!

På sjuttiotalet skickade vi ochså sambeställningar till USA på Harleydelar

Jag rekommenderar,skicka ett par dollar FRÅMM SWIIDENN och se "wot ya get"
det är ju skit enkelt att "SVERKA" i efterhand ,när du öppnar kånntäjnerrn!!
Hallo mister ..AJ äm from swiden and i wont to..KOMPLÄJN..

i am värry sorrybatt..""ALLO ALLO DO JO HIR MI ::CLICK!!
OK ja e me!
skitkul att se vad man får:: som julafton!!

VEM är (h)järnan bakom denna lysande ide???

NIGERIABREV????

kjellas
Jag tvivlar inte en sekund på att du har mer kunskap än de flesta här när det gäller att ta in grejer "från staterna". Dock har jag lite svårt att se nyttan i att starta en ny tråd om det.

För övrigt håller jag med dig om att många stirrar sig blinda vad bilarna kostar på tex. edharris eller techno och därefter drar felaktiga slutsater om priset på sin egen bil. Däremot tror jag att det är ett genensamhetsdrag hos alla bilägare; man vill gärna övervärdera sin bil.

Slutligen, jag skrattar inte åt dig. Möjligtvis skrattar jag med dig. Det är stor skillnad.

Ha en bra dag.

Harry
Guest

Re: ja fan va smart!

Post by Guest »

JAG STARTADE IKKE EN NY TRÅD!!..

som du ser, står det -RE,reply-- !! framför min"artikel"

Jag SVARADE på NGNs smarta inlägg om att"gå samman ", köpa "kollektivt" från usa,
"nu när dollar kursen är så låg!!"-"skicka en check,och ta hem ett gäng bilar" :roll:

Tyvärr tog denne "NÅGON"bort sin artikel,varvid mitt svar då ,så klart fullständigt saknar referens.

JAG STARTADE IKKE EN NY TRÅD!!

Kjell
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

OK

Har kollat men ser inget "reply" men jag tror dig. Dock finns det en annan tråd som handlar om det.

och du Kjellas...
Jag såg att en T gick för 31.000 euro på techno senast. Tror du det är dags för mig att göra klippet på blocket genom att annonsera min bil? :lol:
Guest

klipp?

Post by Guest »

Harry A wrote:OK

Har kollat men ser inget "reply" men jag tror dig. Dock finns det en annan tråd som handlar om det.

och du Kjellas...
Jag såg att en T gick för 31.000 euro på techno senast. Tror du det är dags för mig att göra klippet på blocket genom att annonsera min bil? :lol:
1)Jag tar bort "min" tråd då ,så slipper folk reta upp sig .

Mitt syfte var att varna för denna typ affär... men jag skall strunta i om folk skickar en check ut i "tomma intet"..

2)Ja gör det.
Min near mint (omlackad,(perfekt jobb dock),men annars 100% original,aldrig svetsad ,air cond,fuchs,låga dok mil..)gick för 105000,igår,efter 2 mån annonserande.(annonsperioden avslutas, blocket idag)
2-norskar ringde ,och likaså 2"s.k.köpstinna tyskar",med ganska ljumt intresse(det var ju inte så att "vi tar flyget direkt",direkt!!
Kjell
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Golddigger.....nja snarare snåljåp. Jag tillhör den kategorien som inte hade över 100' att lajja med för att köpa ett objekt när det väl dök upp här hemma. Men jag håller med om att det är ett stort risktagande och det är lätt att bli besviken.

Sen har jag väl också lärt mig det som det som många skrivit, det är bättre att lägga lite mer i inköpskostnad efetrsom det annars blir dyrare med all renovering man måste göra....

Men eftersom utbudet är så pass mycket större "over there" är det ju lite synd att bara bortse från den marknaden. Frågan är väl snarare hur man kan klara sig från fallgroparna. Hade fått den uppfattningen att du Kjellas höll på och plockade hem bilar. Vet inte om det var för att du har haft några till salu och för att jag uppfattade det som att på den Svenska marknaden verkade utbudet i stort sett obefintligt.

Jag köpte i alla fall min Targa för strax över 50' och plockade hem den. Eftersom den var i "orginalskick" fick jag den också besiktigad som veteranfordon/orginal och klarade mig med en moms på 12% i stället för 25%. Sen har faktiskt reglerna förändrats till det bättre under senare år så att det mesta verkar gå att ta in, frågan är bara som vad och till vilken tull och momssats.

Jag är i alla fall ganska nöjd med min bil, den saknar inte bara rost utan även mycket annat...:D

C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Re: klipp?

Post by plåtfälg »

ok, det var jag som startade tråden omatt dollarn e låg.
Dollarn är låg, och min intention med den tråden var just att fråga om vad folk hade för erfarenheter om att köpa grejer från usa, inte att köpa en hel bil...
Nu ser jag att det verkar vara vanskligt, att köpa en hel bil alltså.
Men lite delar tror jag inte skadar.
Och checkar har jag inga.
a.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Post Reply