Så här såg det ut på den tiden...
Vi har väl inte sett nån 911 i svenska sen Jaeger slutade i börja på 80 talet...
Svenska för 30 år sen!
30 år sedan är bara 1977, det där är nog ännu längre sedan, säkert runt 1970...Någon som vet?
Jag vet att jag har sett det där fotot någonstans, ska forska lite...
Nej ingen mer info... Fotona som satt över och under det fotot var från 1967 och 1966. Det finns säkert någon expert här som kan säga exakt när den där bilen är gjord så kan vi ju köra uteslutningsmetoden...
I vilket fall som helst, coolt foto är det!
Här kommer ännu en Porsche från samma Race.
Jag vet att jag har sett det där fotot någonstans, ska forska lite...
Nej ingen mer info... Fotona som satt över och under det fotot var från 1967 och 1966. Det finns säkert någon expert här som kan säga exakt när den där bilen är gjord så kan vi ju köra uteslutningsmetoden...
I vilket fall som helst, coolt foto är det!
Här kommer ännu en Porsche från samma Race.
----------------------------------------------------------
Vill bygga 911 ST/RSR fast jag kan inte bygga själv, antar att jag måste jobba hårdare så att någon kan bygga den åt mig...
Vill bygga 911 ST/RSR fast jag kan inte bygga själv, antar att jag måste jobba hårdare så att någon kan bygga den åt mig...
40 år på dagen..har räknat på knogarna denna gången
För den som tittar noga så är sidorutan nervevad. Värmesystemet funkade kanske inte. I rallykitet ingick webastovärmaren som annars bara var standard på S. I rally kit ingick även svarta lyktsargar, bortaget krom. Det ser man sällan eller aldrig på renoverade replikor. Rallybilar från de första åren har kromsargar och vissa av toppåkarna hade det även ibland på senare år.
Kalenderbitaren noterar parkeringsläget på torkarna, den blanka spegeln och färgen på torkararmarna kan vara till viss ledning. Under modellåret 67 byttes färgen från blankt till svart. Troligtvis byttes de tidigast på rallybilarna för reflexernas skull. Även färgen på backspegeln ger ledning om årsmodell.
Tysk reg plåt men dubbla ytterspeglar! måste vara väldigt ovanligt.
Egen reklam var förbjuden ett tag. Secomet på nummerlappen är för dubbfabrikatet!
För den som tittar noga så är sidorutan nervevad. Värmesystemet funkade kanske inte. I rallykitet ingick webastovärmaren som annars bara var standard på S. I rally kit ingick även svarta lyktsargar, bortaget krom. Det ser man sällan eller aldrig på renoverade replikor. Rallybilar från de första åren har kromsargar och vissa av toppåkarna hade det även ibland på senare år.
Kalenderbitaren noterar parkeringsläget på torkarna, den blanka spegeln och färgen på torkararmarna kan vara till viss ledning. Under modellåret 67 byttes färgen från blankt till svart. Troligtvis byttes de tidigast på rallybilarna för reflexernas skull. Även färgen på backspegeln ger ledning om årsmodell.
Tysk reg plåt men dubbla ytterspeglar! måste vara väldigt ovanligt.
Egen reklam var förbjuden ett tag. Secomet på nummerlappen är för dubbfabrikatet!