Hej gänget!
Funderar på om sprut och elektronisk tändning på en 2,4T är en bra lösning för att åstadkomma lite modernare gång och ngt bättre vrid och effekt?
Ngn lösning som kan vara bra?
- Vem i Skåne kan rekommenderas för detta i så fall?
Bilen är helt custom så original prioriteras ej.
Mvh Magnus
911 coupe -71 "RSR"
Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
- Mingelsten
- Posts: 21
- Joined: Wed Aug 08, 2012 2:43 pm
- Location: Skåne
- Contact:
Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
/Magnus
_________________________
911 2,4T "RSR" 1971
_________________________
911 2,4T "RSR" 1971
Re: Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
Jag har ingen egen erfarenhet av den typen av trim, men om jag skulle ge mig på att göra något sådant och som bonus dessutom bo i Skåne skulle jag nog åtminstone någon gång under projektet ta bilen till Hasslarp. Om jag förstått saken rätt huserar numera TS Motorsport i samma lokal som Elite Projects. Elite Projects har lite Porsche-inriktning. TS Motorsport är inte direkt inriktade på Porsche men har väldigt gott rykte när det gäller avancerad felsökning och trimning.
m v h Henrik
m v h Henrik
- Mingelsten
- Posts: 21
- Joined: Wed Aug 08, 2012 2:43 pm
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
Tack Henrik. Ja Elite är ju ett bra tipps.
/Magnus
_________________________
911 2,4T "RSR" 1971
_________________________
911 2,4T "RSR" 1971
Re: Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
Hej Magnus
Motorn är frisk i övrigt? Mao det ska ”bara” monteras sprut?
Ska du installera själv och sen få hjälp med inställningarna?
Motorn är frisk i övrigt? Mao det ska ”bara” monteras sprut?
Ska du installera själv och sen få hjälp med inställningarna?
- Mingelsten
- Posts: 21
- Joined: Wed Aug 08, 2012 2:43 pm
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
Ja motorn är frisk i övrigt, skall inte göras något mekaniskt, förhoppningsvis.. Jag kan nog montera grejerna själv, om jag vet vilja delar att skaffa. Behöver tex spjällhus osv till sprutat.
/Magnus
_________________________
911 2,4T "RSR" 1971
_________________________
911 2,4T "RSR" 1971
Re: Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
Borde finnas några här som kan ge råd om vilka grejor man ska köpa. Sen finns massa info på Pelican
Jenvey spjällhus ska vara helt ok. PMO har slutat tillverka sina men dyker upp begagnade lite då och då. Sen finns Triumph. Finns säkert fler
Jag hade pratat med Johannes Persson i Helsingborg om han kan tänka sig hjälpa till med mapningen
Jenvey spjällhus ska vara helt ok. PMO har slutat tillverka sina men dyker upp begagnade lite då och då. Sen finns Triumph. Finns säkert fler
Jag hade pratat med Johannes Persson i Helsingborg om han kan tänka sig hjälpa till med mapningen
Re: Sprut och elektronisk tändning 2,4T?
Jag har konverterat 3 av mina Porschar (2 från kjet 1 från motronic) till eftermarknadssprut.
Det knepigaste för något som inte är insprutat från början är det mekaniska. Jenvey är säkert bra, sen finns det nog andra lösningar.
Lite tips kan jag komma med, kör MaxxECU, det tycker jag är det mest prisvärda idag. Mycket kompetent system, svenskutvecklat, nästan alla svenska mappare gillar det.
För gamla 911or så passar VAGs coil-on-plug spolar perfekt i ventilkåporna, dessa typ: https://ponydrift.com/products/ngk-vag- ... -coil-long
Då kan man köra helt fördelarlöst och slipper gamla slitna mekaniska komponenter. Blir lite renare i motorrummet också.
Finns många som kan mappa motorer, speciellt i skåne.
Det knepigaste för något som inte är insprutat från början är det mekaniska. Jenvey är säkert bra, sen finns det nog andra lösningar.
Lite tips kan jag komma med, kör MaxxECU, det tycker jag är det mest prisvärda idag. Mycket kompetent system, svenskutvecklat, nästan alla svenska mappare gillar det.
För gamla 911or så passar VAGs coil-on-plug spolar perfekt i ventilkåporna, dessa typ: https://ponydrift.com/products/ngk-vag- ... -coil-long
Då kan man köra helt fördelarlöst och slipper gamla slitna mekaniska komponenter. Blir lite renare i motorrummet också.
Finns många som kan mappa motorer, speciellt i skåne.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79