Mycket mer information här:
https://newsroom.porsche.com/en/2023/pr ... 31510.html
Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
Re: Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
Ja, många ord blir det.
De nämner inte det stora problemet, materialutmattning runt pinnskruvarna. Det dröjer i och för sig många år innan det uppträder.
Undrar vad ett vevhus kostar?
De nämner inte det stora problemet, materialutmattning runt pinnskruvarna. Det dröjer i och för sig många år innan det uppträder.
Undrar vad ett vevhus kostar?
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
Med lite tur kanske tillgång till nya motordelar kan förhindra elkonvertering av någon klassisk bil.
m v h Henrik
m v h Henrik
Re: Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
24.000 Euro. Häftigt!
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
Att hitta nån som kan bearbeta kräver nog kontakter i branschen och ritning…
Kostnaden är sannolikt skyhög för bearbetningen
Kostnaden är sannolikt skyhög för bearbetningen
Re: Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
Kostar €35’ bearbetat
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Re: Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
Såg ett begagnat Carrera 6 block utannonserat för 63 500 euro för några år sedan.
Re: Nytillverkade magnesiumblock från Porsche Classic
I USA var den firma som började gjuta upp nya 3.6 block, men tydligen tog han betalt i förskott och levererade aldrig något och har nu gått under jorden.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79