Lite frågor om en 911 -71?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
JBlom
Posts: 84
Joined: Fri Apr 07, 2006 9:21 pm
Location: Gävle

Lite frågor om en 911 -71?

Post by JBlom »

Hittade denna bilen på Blocket, http://www.blocket.se/vi/11287801.htm?ca=5_s
Ägaren påstår att breddningen har suttit på sen fabrik, kan det stämma?
Vad kan vara ett skäligt pris att ge för en sådan bil. Enl ägaren har den stått i garage sen 82.
Helt komplett med extra inredningar.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Jag är inte rätt person att ut tala mej om sånt här, men jag vågar nog sticka ut hakan och påstå att det enda av den karossen som eventuellt satt på från fabriken 1971 är dörrarna och taket. Om du är sugen på att få den bilen att komma tillbaka till "pre 73-74" still så får du gissningsviss räkna med en hel del jobb och inte minst kostnader.

Det är mina gissningar, någon annan?
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
JBlom
Posts: 84
Joined: Fri Apr 07, 2006 9:21 pm
Location: Gävle

Post by JBlom »

Jo kan nog hålla med dig. Är ingen expert på 911 men tycker det lät konstigt med turbobreddning 71. :)
Tanken är väl inge större just nu, förmodligen går den för mer än vad jag är villig att betala för den.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Rent utseendemässigt skulle det vara coolt att göra en Carrera IROC inspirerad bil av den där grunden. Jag har inte alltid gillat IROC looken, men jag har så sakteliga börjat digga den på senare tid.

Image

Länk till div coola IROC bilder

Kort saxad info om IROC för den som är nyfiken:

"In 1973, the International Race of Champions (IROC) league was formed. The top drivers from other leagues, such as IRL and NASCAR, were invited to prove their abilities against each other using identically prepared vehicles selected by the league. During the first year, the Porsche Carrera RSR was used. The first IROC I race was at Riverside International Raceway in California on October 27, 1973. The race was 76.2 miles long with the average speed being 101 MPH. The famous Mark Donohue led all 30 laps and took the checkered flag. Mark went on to win three of the four races during the first year of IROC racing."[/img]
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
JBlom
Posts: 84
Joined: Fri Apr 07, 2006 9:21 pm
Location: Gävle

Post by JBlom »

Mmmm... MUMS...
Är väl nåt sånt jag hade tänkt ifall jag köper.
Men ska avvakta lite, han sa ju att hans mail var fullproppad så då borde ju han bli av med den snabbt.
Lägger hellre en slant extra på en som känns rätt.
Post Reply