Varmeapparat

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
bigbug
Posts: 8
Joined: Thu Sep 25, 2008 6:13 pm

Varmeapparat

Post by bigbug »

Skal det blåse varmluft inn i kupeen under kjøring? Jeg får kun litt varmluft inn, men det blåser mer ved høyere turtall. Dette var likevel ikke nok til å få en behagelig temperatur når jeg kjørte bilen til vinterlagring. Antar at det er en egen vifte til varmluften enn den som står foran (hører det starter ei vifte foran når jeg skrur på for mer kaldluft). Er det den elmotoren som ligger til venstre for luftfilteret litt baki motorrommet? Har en 911SC fra 78..
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Jag är inte säker på hur det funkar på en Porsche från 78 men det kan vara så att du har fastrostade värmespjäll under bilen. Då brukar det antingen bara komma kalluft alternativt varmluft oavsett hur du ställer alla reglage inne i coupén.

Här är en bild på ett par rostiga värmespjäll (har lånat bilden av Rikard)
Image
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
bigbug
Posts: 8
Joined: Thu Sep 25, 2008 6:13 pm

Post by bigbug »

Takk for tipset. Skal legge meg under å sjekke det en dag. En gang jeg skulle skru på varmen, kom det ikke noe varme i det hele tatt, men vanligvis så kommer det litt. Kan jo være at de bare åpner seg litt.

Er det en egen viftemotor til varmeapparatet bak? Eller kommer varmlufta bare ved hjelp av den store vifta?
Post Reply