Tätningslist bakre sidorutor coupé.

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Tätningslist bakre sidorutor coupé.

Post by Christoffer E »

Tjena!

Nån som har en länk eller enkel förklaring om hur man byter tätningslisterna på bakre öppningsbara sidorutorna? Mina är spruckna och torra och släpper förmodligen in både regnstril och oljud. Har kollat över dom men - iochmed att dom är spillror av vad dom en gång var - så förstår jag inte för mitt liv hur dom är monterade? Klämda i ramen? Påkrängda o limmade? Man måste montera ur rutan, I guess? Är det vansinnigt besvärligt att fixa?

C - glad för garagets varma skydd...
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
User avatar
Jesper von Wowern
Posts: 135
Joined: Tue Sep 06, 2005 8:44 pm
Location: Vellinge

Post by Jesper von Wowern »

De gamla bakelitlisterna knäcks av och rutramarna rensas med våld, varefter de nya listerna smidigt kränges på. Det är enkelt att plocka ur rutorna - man behöver inte ens vara nykter.
/Jesper von Wowern, 912-65 & 924-84 & 944-84
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Christoffer E »

Jag har gjort många saker onykter (en gång t ex gjorde jag en dubbelvolt på en studsmatta med ett plastglas vin i handen!?... *konstpaus* ...EN gång...!) - men lär fortsätta att undvika porsche-mekande "under the influence"...

Tack för ledsagning - jag ska kolla igen!!

// hälsar C
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

Jag håller med föregående talare.

Jag har precis plockat ur dessa lister. Förmodligen var de bytta nån gång för de var inte hårda som hockeypuckar men lik förbannat var de spruckna och jäkliga. Hursomhelst så fanns det inga spår av klister eller tätning eller nåt, utan listen var helt enkelt inklämd i spåret i rutan. kan ta en bild i helgen och slänga upp.

Att meka under the influence är klart underskattat. Som underhållning. En polare for omkring bra på lyset i garaget och kortade en framvagn (ja, de gör sån't där, bubblamänniskorna :roll: ) till en folkabuss. Stort underhållningsvärde men vi fick sedermera göra om i princip allt igen med lite mer nykter inställning....
Post Reply