INTEGRITET?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Guest

INTEGRITET?

Post by Guest »

oK.
LETS BE SERIOUS!
kul att veta vem som körde på kungsgatan i söndags?eller vem som bor i bangkok?eller vem som var i Verbier förra helgen....

Men..nu lite viktigare:
Har ni lagt märke till att blocket kräver REGISTRERINGSNUMMER ,
för att publicera annonser på motorfordon?

kul för vissa att berätta vad man har,var man bor,vilken båt man man har..
men somliga vill ha lite "privacy"?
Fritt fram för tjuven att hitta din adress,när du annonserar!

Jag har skrivit till nämnda blocket och klagat..

"verka men inte synas"???

D.D.R.?
kjellas
:evil:

DOUBLE :evil:
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Re: INTEGRITET?

Post by plåtfälg »

håller med. På tal om det... Hur skall man skydda sig mot stöld... har ni era bilar stöldförsäkrade?

a.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

(OBS OBS OBS jag säger INTE emot er nu, jag bara undrar eftersom jag är nyfiken av mej) det kan väll vara lite bra med reg-nummer tvång också? Då måste det ju bli super-knepigt att sälja snodda bilar på blocket, eller?

Dessutom kommer väll en eventuell skurk att förr eller senare komma i kontakt med en säljare per telefon för att förhöra sig om bilen och ordna ett möte, och i och med det är man ju (förutsatt att man inte har hemligt nummer osv) inte längre anonym, och bilens eventuella hemma-adress lika så.

Sen är jag till 99% säker på att det är möjligt att (från VV) köpa alla adresser till dom bilar man vi sno ...

Har jag fått allt om bakfoten? Igen; jag säger inte emot, jag är bara nyfiken.

PS Ja, vem var det som åkte på Kungsgatan, jag undrar också över den saken, och det är det jag tycker är så himla mäktigt med såna här smala intressegrupper; man får snö in hur mycket man vill utan att någon kommer och dissar en, för vi sitter alla i samma båt, ja ... eller bil för att vara exakt.
Last edited by Jonas Y on Mon Mar 26, 2007 3:30 pm, edited 1 time in total.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

Jonas Y wrote:(OBS OBS OBS jag säger INTE emot er nu, jag bara undrar eftersom jag är nyfiken av mej) det kan väll vara lite bra med reg-nummer tvång också? Då måste det ju bli super-knepigt att sälja snodda bilar på blocket, eller?

Dessutom kommer väll en eventuell skurk att förr eller senare komma i kontakt med en säljare per telefon för att förhöra sig om bilen och ordna ett möte, och i och med det är man ju (förutsatt att man inte har hemligt nummer osv) inte längre anonym, och bilens eventuella hemma-adress lika så.

Sen är jag till 99% säker på att det är möjligt att (från VV) köpa alla adresser till dom bilar man vi sno ...

Har jag fått allt om bakfoten? Igen; jag säger inte emot, jag är bara nyfiken.

PS Ja, vem var det som åkte på Kungsgatan, jag undrar också över den saken, och det är det jag tycker är så himla mäktigt med såna här smala intressegrupper; man får snö in hur mycket man vill utan att någon kommer och dissar en för vi sitter alla i samma båt, ja ... eller bil för att vara exakt.
Ja, kanske det... men vid import är bilar oreggade och de får man sälja...
Är mest emot att man lämnar ifrån sig uppgifter...
Det känns som man straffar de hederliga, för att det finns ohederliga typer. ash... det blir nog bra.

Men min fråga blev ej besvarad...


hej.
a.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Poppe
Posts: 342
Joined: Wed Aug 09, 2006 10:15 pm

Post by Poppe »

Jag struntade att fylla i reg.nr. när jag annonserade och det gick bra, var det bara under en övergångsperiod kanske ? vet ej.

Mvh/ Poppe
Guest

kanske?

Post by Guest »

Poppe wrote:Jag struntade att fylla i reg.nr. när jag annonserade och det gick bra, var det bara under en övergångsperiod kanske ? vet ej.

Mvh/ Poppe
OBS: INGEN förolämpning till dig,poppe,bara en fortsatt "tråd"....

Ja det är möjligt?
Jag ringde iallafall blockets marknadschef,
och påpekade denna synpunkt.

Detta var en förnuftig man(är det därför han har den befattningen?)
Vi var överens att detta var väl överilat,och numera syns ej reg numret i annonsen..


Betänk situationen:

Du annonserar:reg nr= adress:
du kommer hem:var är min bil?

Eller värre . var är min fru?(skönt att bli av med henne!)

ÄNNU VÄRRE:Var är din dotter,som just "lånade "pappas porsche nycklar???
VEM var den DÄR SLUSKEN,som just kollade hennes reg nr. ??och smög efter??

Din blivande svärson????

I civiliserade länder,tex frankrike ,kan man ej hitta ägaren,ägarens adress ,
via reg numret!
OTÄNKBART!!!

har jag fobier?
ja !
tyvärr har jag tråkiga erfarenheter av människor ,galnare än mig!!

Men i Sverige händer ju inte sådant?
Det är därför försäkrings tjänstemän,tjänar TOP$$?? HA!

Ärade medlemmar av "early 911", fortsätt rada upp,edra båtar,adresser,
hemorter...
tillgångar...på en offentlig .....Psst !
När har ni semester??berätta!!!

VERBIER? bangkok??när?
jag har några kompisar från..... :twisted:
är kåken tom??? clever!!!

Kje££a$ :D
Guest

TJENA YRLID!!

Post by Guest »

Jonas Y wrote:(OBS OBS OBS jag säger INTE emot er nu, jag bara undrar eftersom jag är nyfiken av mej) det kan väll vara lite bra med reg-nummer tvång också? Då måste det ju bli super-knepigt att sälja snodda bilar på blocket, eller?

Dessutom kommer väll en eventuell skurk att förr eller senare komma i kontakt med en säljare per telefon för att förhöra sig om bilen och ordna ett möte, och i och med det är man ju (förutsatt att man inte har hemligt nummer osv) inte längre anonym, och bilens eventuella hemma-adress lika så.

Sen är jag till 99% säker på att det är möjligt att (från VV) köpa alla adresser till dom bilar man vi sno ...

Har jag fått allt om bakfoten? Igen; jag säger inte emot, jag är bara nyfiken.

PS Ja, vem var det som åkte på Kungsgatan, jag undrar också över den saken, och det är det jag tycker är så himla mäktigt med såna här smala intressegrupper; man får snö in hur mycket man vill utan att någon kommer och dissar en, för vi sitter alla i samma båt, ja ... eller bil för att
vara exakt.

Jag "dissar" ju inte dig... men det är ju lite obehagligt.. eftersom jag använder min Porsche ,för att ragga kvinnor,bedra min hustru...
för att få lite sex... jag är inte lutheran...!!
Jag har inget motor interesse...!!
MEN:
jag dricker vin på lunchen!!!!
Om du åkte runt i Marseilles,tex.där jag härstammar ifrån,och berättar,

rapporterar,för alla och envar,var du såg ,när ,var,.hur.....???

DETTA ÄR IKKE ETT HOT ,FRÅN MIN SIDA ,SÅ FÖRSÖK INTE ... MEN...


När då alla leker STASI, rapporterar,noggranna klock angivelser....
jag förstår inte detta med "spotting"???


fortfarande kompisar??

återigen ,jag är inte arg/försöker EJ vara hotfull,på ngt sätt ....
slapp av...
kjell :)
Last edited by Guest on Wed Mar 28, 2007 3:25 am, edited 1 time in total.
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

:lol: Kjellas

Vad dricker du för vin på lunchen? :wink: Har du några vintips? :lol:

Du har en poäng. Blocket är ute på hal is.

Visst är det härligt med intergritet men innehåller inte dina poster till 50% "info" om vad du ägt, vad du säljer/sålt samt värdet på nämda fordon?Var det inte du som crosspostade till dina annonser inehållande telefonnummer mm? :) Om du nu värnar så mycket om din intergitet tycker jag att du ska börja använda dig av proxyserver, vilket du inte gör nu. :wink:

Sedan tycker jag att detta forumet är så smalt att man måste tillåta OffTopic. Jag skulle tänka mig att gå så långt att föreslå att öppna en sektion som behandlade "icke earlyrelaterade ämnen". Då skulle du och jag, och alla andra, kunna "tjöta" lite mer om alla möjligt. "Hur spelar jag in en steam från yourtube?", "Jag kommer inte från stan, var hittar man en bra buffé i götet?" ect.

Varma BANGKOKhälsningar till "BohusKjellas". :lol: :lol: :lol:
User avatar
henkesid
Posts: 211
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:18 pm
Location: Stockholm

Post by henkesid »

Om man nu är verkligt intresserad av en bil får man väl titta på reg numret när man provkör den. då får man ju reda på om den är skattad och vad en försäkring kan kosta osv.

häromdan skällde jag på min sambo att hon sagt till en främling som köpt marksten av oss att vi inte skulle vara hemma just den helgen..
-livsfarligt ju..!

Jag brukar smsa reg. nr till vägverket för att kolla upp ägaren, eller vilken idiot som trängt sig i kön och så. det tycker jag är kul, nörd som jag är..
En gång fick jag sms av en tjej som sett mig åka på st. eriksgatan i porschen. hon ville träffas, men om det var mig eller bilen hon ville ha vet jag inte, men jag antar att hon ville finåka :lol:
Henrik Sidenbladh
911T Targa -72
-=ViperGrün=-
911T Coupé -69 (sold)
-=Gulfblau=-
Guest

sms? nähä??

Post by Guest »

henkesid wrote:Om man nu är verkligt intresserad av en bil får man väl titta på reg numret när man provkör den. då får man ju reda på om den är skattad och vad en försäkring kan kosta osv.

häromdan skällde jag på min sambo att hon sagt till en främling som köpt marksten av oss att vi inte skulle vara hemma just den helgen..
-livsfarligt ju..!

Jag brukar smsa reg. nr till vägverket för att kolla upp ägaren, eller vilken idiot som trängt sig i kön och så. det tycker jag är kul, nörd som jag är..
En gång fick jag sms av en tjej som sett mig åka på st. eriksgatan i porschen. hon ville träffas, men om det var mig eller bilen hon ville ha vet jag inte, men jag antar att hon ville finåka :lol:


Fick du ett sms från ...nähä?? :shock:

önskar det kunde hända mig!!Och vad gjorde du ,när "pamela anderson" satt på sängkanten? :oops:
:oops: :oops:
ELLER:
ringde hem till "mama" och frågade om lov?? 8)

Just kidding...kjellas
Post Reply