Köpes 1st 16x7 et23 enligt bild

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
martinrox
Posts: 111
Joined: Thu Sep 21, 2017 11:39 am

Köpes 1st 16x7 et23 enligt bild

Post by martinrox »

Önskar köpa 1st fälg enligt rubrik och bild. Tipsa gärna om ni vet nån som kan ha en sådan. Jag har redan 3st och den fjärde var så skadad att den inte gick att rädda.
0703-100257
Attachments
IMG_8459.jpeg
IMG_8459.jpeg (124.1 KiB) Viewed 630 times
IMG_8460.jpeg
IMG_8460.jpeg (128.11 KiB) Viewed 630 times
User avatar
henca
Posts: 639
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Köpes 1st 16x7 et23 enligt bild

Post by henca »

Det där ser ut att vara någon kopia på BBS Mahle-fälgar:

https://www.ebay.com/itm/175529057160

Att hitta någon som säljer bara en fälg kan nog vara svårt. Att hitta någon som säljer just den kopian kan nog också vara svårt. Enklast om du vill behålla utseendet är nog att försöka köpa 4 begagnade BBS Mahle, men då springer naturligtvis priset iväg.

Då jag har en skev cookie cutter i standard-dimension bevakade jag utländska ebay och liknande under något år i hopp om att någon skulle sälja en enstaka sådan ganska vanlig fälg. Till sist fick jag ett napp och slog till. När den begagnade fälgen kom till mig var den dock skevare än den fälg som jag redan hade... Jag tröttnade på att söka efter enstaka fälg och beställde 4 begagnade. Ingen av de 4 begagnade som jag beställde på ebay från en däck-firma i Tyskland var skev. Så nu har jag tre fina reserv-cookie-cutters och två skeva sådana. Planen är att låta rikta upp de skeva fälgarna och sedan låta alla 5 lösa fälgar renoveras även lack-mässigt. Jag måste bara ta mig tiden att svänga förbi Intera i Stockholm någon sommar...

m v h Henrik
Post Reply