Verkstad

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
Porsche Per
Posts: 9
Joined: Sat Apr 07, 2007 3:59 pm

Verkstad

Post by Porsche Per »

Har motorproblem. Finns det någon verkstad i göteborgsområdet som kan ta in bilen och kolla på det? Tror det har med brännlesystemet att göra, och det är en 73:a med mekanisk inspruting så det är ju lite speciellt. Vet inte riktigt vad felet är så det är väl svårt att kunna tänka sig vad det isfåfall kan kosta.. men jag antar att sånt här e ganska dyrt?
Det finns inga mekanikerutbildningar eller nått som vill ta emot sånna här brainbusters och fixxar dom i utbildingssyfte?
Vad skall jag göra vill ha igång min bil :(
Finns inga entusiaster som kommer bort och leker lite om man tar fran nåra bira?

Mvh Per
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Hej Per!
Tyvärr är det dåligt med porschemekaniker i göteborgsområdet om man inte vill anlite Porsche Center. Det finns en man som heter Roland i Varberg han kan garanterat fixa det. Ingen aning om priser.

Har ett nummer till en kille som har sysslat med äldre porschar, har inte fått tag på honom ännu dock. Ska försöka nästa vecka om jag kommer ihåg.

Jag kan tänka mig att komma förbi ditt garage en sväng nästa helg men är långt ifrån någon expert.
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Claes A
Posts: 109
Joined: Sat Jan 28, 2006 5:38 pm
Location: Göteborg

Post by Claes A »

Hej
Roland Larsson heter han med känslan och kunskapen om äldre Porschar och då mekanisk insprutning i synnerhet. Vet inte om han tar emot bilar forfarande men sök på namnet och Valinge tror jag.
Om han forfarande tar jobb så får du garanterat en motor som blir som ny. Jag vet efter en kur hos honom var min RS som ny.
Skall själv hämta en -69 E i morgon så vi kanske får anledning att gemensmt kontakta honom.
Claes A
Post Reply