Motorrenovering

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
FredrikJ
Posts: 6
Joined: Mon Feb 09, 2009 10:38 pm
Location: Täby

Motorrenovering

Post by FredrikJ »

Hejsan,

Antar att detta är första inlägget. Hipp hipp hurra!

Gör allt för att slippa titta in i mtt rostvrak till 911 så just nu renovererar jag motorn. Är det någon här i Stockholmstrakten, kan ju vara ett vitt begrepp, som har de där specialverktygen jag behöver för att lossa kamkedjan. Och i så fall är nån pigg på att låna ut?

Hur sjutton lägger man till en bild?
911 Targa 73
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

Välkommen till forumet måste man väl säga! Om du får för dig att gå nära rostvraket så måste du knäppa en bild och slänga upp en projekttråd.

Vad har du för planer för motorn förresten?

Lycka till!
/Marcus
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Re: Motorrenovering

Post by Jonas Y »

FredrikJ wrote:Hur sjutton lägger man till en bild?
Hej och välkommen.

Så här löser du mysteriet med att lägga upp bilder.

1) Kontrolera att du är nykter, och försäkra dej om att ditt stjäntecken står på rätt ställe på himmlavalvet.

2) Starta ett gratiskonto på (tex) www.photobucket.com som är en "bildlagrings sida".

3) Ladda upp din snygga bild på din egen Photobucket sida, kopiera den adressrad (Image link code) som Photobucket automatiskt ger din bild, det fins några olika adressvarianter, ta den som heter IMG Code.

3) Klistra in hela IMG Code adressraden, rakt in i ditt inlägg här på forumet. (På det ställe du klistrar in länken, i förhållande till din vanliga text, kommer bilden att hamna). OBS; du kommer inte se bilden omedelbart, bara IMG länken. Om du gör en "Preview" eller, så klart, efter att du "postat" inlägget (dvs klickart "Submit") så blir bilden synlig.

Jag förstår att det låter as-komplicerat, men det är det faktiskt inte när du gjort det två-tre gånger.

(Anledningen till det här lite märkliga upplägget är att tekniken bakom forumet inte behöver något server utrymme för all data som bilder genererar då forumet "bara" visar upp bilder som igentligen ligger på andra ställen. Tror jag).

:idea:
Kanonbra om du testar ovanstående upplägg och ser var/om det går åt skogen, eller om det fins otydligheter. Detta är som du förstår inte en helt ovanlig fråga, så kanske kan det här bli en standard förklaring om vi får den att blir idiot säker i sin formulering.

Lycka till!
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
FredrikJ
Posts: 6
Joined: Mon Feb 09, 2009 10:38 pm
Location: Täby

Post by FredrikJ »

Du ställer höga krav. Nykter på en vardag?! Men faktum är att jag håller på att ladda upp lite bilder på fotosidan. Det var ju ganska enkelt att fixa!

Angående motorn så ska den rivas ner en bit och inspekteras. Lär väl byta en del när man ändå har den isär. Har nog stått i en evighet. Har ingen större lust att klyva blocket men det lär väl visa sig hur det ser ut där nere.
911 Targa 73
Post Reply