Stopsolenoid MFI 911S 1970

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Stopsolenoid MFI 911S 1970

Post by 912 »

Hej! Har köpt en ny stopsolenoid och hade tänkt justera den efter den gamla solenoiden. Funderar på om det finns något dokument som beskriver justering av stopsolenoiden, min gamla kan ju ha varit feljusterad.
Någon som har kunskap om detta?

/Mvh Roger
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Lägger till denna bild!!!

Image
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Roger, på Pelican finns en upsjö av bra dokumentation över meckaniska sprut. Surfa lte där så hittar du vad du behöver.

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Tack Per!

Hittade inget som beskriver hur man justerar längden på solenoiden så att den trycker ut med rätt längd när solenoiden drar. Tänkte att det kan skilja mellan olika solenoider hur mycket den skjuter ut! Nu måste jag åka till garaget och försöka starta upp bilen igen efter att den stått några år :-)

/Mvh Roger
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Roger, 70 S är fina bilar. Verkar inte som du har lagt upp några bilder ha, eller?

Lycka till,
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Du justerar längden på axeln genom att avlägsna sidoluckan på pumpen (den som sitter med 3 skruvar) och kontrollera att axeln inte ligger mot mekanismen i pumpen när solenoiden inte är aktiverad.

//Roger
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Hej!

Tack Roger skall kolla nästa gång jag är nere i garaget hör av mej igen ifall något är oklart. Fick massa roliga utslag på instrumenten när jag försökte starta bilen i söndags, har satt ditt orginalkontakter enligt el-schema (efter att ha plockat bort bilstereokontakterna) måste nog kolla hela elsystemet för att allt stämmer med schemat. Startmotorn gick inte, generatorlampan lös ej, tempmätaren gick i taket, oljetryck lika så samt reservlampa bensin lös fast det är halv tank :-( Vad har jag ställt till med :-) det löser väl sig! Jordfel?

/Mvh Roger
Post Reply